Деца получиха по 0.200 кг плодове и зеленчуци от ноември досега по „Училищен плод“

За училищата и детските градини са доставени най-много ябълки и портокали

малко детеДоставчици по схемата „Училищен плод” получиха първите плащания за близо 380 хиляди лева. Средствата бяха платени, след като на училища и детски градини от цялата страна бяха доставени около 80 тона свежи плодове и зеленчуци.

Общо 402 571 деца са получили от началото на годината по малко под 200 грама свежи храни, сочи сметката, която направихме в АгроПловдив. Доставките в учебните и детски заведения са започнали от 3 ноември, а данните са към 19 декември. Схемата ще продължи да се прилага до 31 май.

Към момента децата са получили най-много ябълки – повече от 29 тона, портокали – над 12 тона, и моркови – над 10 тона. 

Количества раздадени плодове и зеленчуци по схемата „Училищен плод” към 19.12.2014 г.

Продукт Раздадено количество/ кг
Банани 6 110.195
Грозде    657.024
Домати 4 684.886
Киви 2 434.884
Краставици 1 336.5
Круши 1 548.182
Мандарини 8 597.164
Моркови 10 155.056
Портокали 12 907.686
Сливи         86.04
Ябълки 29 672.625
 

Общо: 78 190.242

През настоящата Кампания 2014/2015 г. право да осигуряват продукти по „Училищен плод” имат 410 доставчика. Те снабдяват със свежи плодове и зеленчуци 2 889 учебни заведения. През тази учебна година на дете се полагат свежи плодове и зеленчуци на обща стойност 27,29 лева без ДДС. Запазва се стойността на порция – 0,68 лв. без ДДС.

В този период децата ще получават пресни ябълки, круши, праскови, сливи, череши, грозде, банани, мандарини, портокали, грейпфрути, киви, домати, краставици и моркови. Качеството и грамажът на доставяните продукти ще се проверяват от ДФ „Земеделие” и от Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ). Извършваните проверки са всеобхватни и стриктно се осъществяват на територията на цялата страна на база риск-анализ, затова родителите могат да бъдат спокойни за качеството и безопасността на доставяните плодове и зеленчуци, се казва в прессъобщението на ДФ „Земеделие“.

Leave a Comment