Комисията по земеделие отмени нивомерите, на ход е парламентът

Автор: Мартин Иванов

veliko-narodno-sabranieСлед продължителни дебати депутатите от земеделската комисия приеха законопроект за промяна на изменения в края на 2014 г. Закон за ДДС, който предвиждаше земеделските производители да поставят нивомери и фискални устройства. По време на дискусията представителите на финансовото министерство така и не успяха да представят точна информация за това, какъв ще е ефектът върху производителите от така направените промени. Те отново повториха, че горивата с неплатени данъци възлизат на 36%, което води до загуба за бюджета от 1,2 млрд. лева. Депутати предложиха от финансовото министерство да платят на фермерите за поставяне на измервателните устройства, щом искат въвеждането на такива. Според председателя на комисията по земеделие Румен Христов от изложените от финансовото министерство данни излиза, че всички земеделски производители купуват контрабандно гориво.

„Бизнесът трябва да плати цената на това, че администрацията не може да си свърши работата и да си събере акцизите за горивата”, заяви по време на дискусията депутатът от Патриотичния фронт Емил Димитров –Ревизоро. Той попита кой премахна митническия контрол по северната граница и тази с Гърция. Димитров даде пример със САЩ, където вносът на горива се извършва само от 17 пристанища. Според него  е по-добре да се установи контрол над големите складовете на горива на едро, които са не повече от 30, отколкото върху 35 000 производители.

Румяна Ангелова, председател на Националната асоциация на зърнопроизводителите заяви, че изнесените от финансовото министерство данни не касаят сектора. „Всички знаем, че има един проблем, но зърнопроизводителите бяха скандално обвинени, че ползват контрабандни горива. Ако тези цифри са верни и горивата с неплатени данъци възлизат на 1,228 млрд., това означава, че в държавата ежедневно влизат 170 цистерни с гориво, за което не е платен акциз.”

Димитър Зоров предложи вместо да се обременяват производителите с измервателни устройства, да се сложат GPS на всички лицензирани превозвачи на горива, които при преминаване на границата да представят на митническите власти единствено своя лиценз, а от НАП и МФ да проследяват пътя на горивата чрез тези устройства.

 

Leave a Comment