„Кауфланд“ изпревари „Метро“ по годишни обороти

Приходите на най-големите 3 търговски вериги с българско участие не стигат и половината от тези на „Шварц груп“
търговска верига

Немските вериги са лидери на пазара

Търговската верига „Кауфланд“ изпревари „Метро кеш енд кери България“ и стана №1 по обороти в страната, сочи анализ на Комисията за защита на конкуренцията за 2011 г.  В класацията са посочени 10 от веригите с най-високи нетни приходи и те са подредени в следния ред: „Кауфланд“, „Метро“, „Билла“, „Лидл“, „Фантастико“, „Карфур“, „Пикадили“, „Европа“, Т маркет“, и ЦБА. Най-ниският годишен оборот е на ЦБА – 109.5 млн. лева.

Номер 1 „Кауфланд“ е отчела годишни нетни приходи от 821.4 милиона лева. Ръстът спрямо 2010 г. е 17 процента. Веригата „Метро“ е загубила лидерството, като е изостанала от „Кауфланд“ с близо 100 милиона лева. През 2011 г. нейните обороти са 727.6 млн. лева, намалението е с 10.6 на сто.

„Лидл“ е направила трикратно по-висок ръст спрямо 2010 г. и отчетените при нея нетни приходи са 371.6 млн. лв. „Билла“ е пред нея с годишен оборот от 453.8 милиона. Напълно реално е, когато се публикуват данните за 2012 г. да се окаже, че австрийската търговска верига е отстъпила от лидерската тройка, тъй като „Лидл“ инвестира агресивно в нови обекти на българския пазар.

„Лидл“ и „Кауфланд“ са собственост на една компания – „Шварц груп“, която на практика е постигнала общо 1 193 000 000 лева нетни приходи.

Сред десятката има три търговски дружества с българско участие. Това са „Фантастико“, „Европа“ и ЦБА. Техните общи обороти са 529 500 000, тоест по-малко от половината на „Шварц труп“.

 

Leave a Comment