КЗК проверява за нелоялна конкуренция производителя на кренвирши „Аз ям“

кренвиршКомисията за защита на конкуренцията (КЗК) е започнала проверка на рекламата за кренвирши „Аз ям“. Проверката е за нелоялна конкуренция. Сигналът към комисията е подаден от потребител.

Текстът на самата реклама гласи: „Това са кренвирши „Аз ям“! Те са от свинско месо – каквито би трябвало да са всички свински кренвирши. Те няма да те метнат или да те врътнат… няма и да те изпържат…. нито пък ще те вземат за мезе…. и със сигурност няма да те натопят. Но, честно казано, вземеш ли свински кренвирши „Аз ям“ с гаранция от Градус, ще искаш да направиш всичко това с тях.“

Етичната комисия е решила, че реклама противоречи на Етичния кодекс и приема, че същата може да въведе в заблуждение потребителя относно предлагания от дружеството продукт и по този начин да предизвика повишаване на интереса на потенциалните клиенти към продукта и да повлияе на решението им за покупка.

Според Етичната комисия изразите, използвани в рекламата, могат да доведат до внушението, че рекламирания продукт е произведен от 100% свинско месо, като се премълчава информацията, че в състава на продукта има и други елементи като птича кожа, механично сепарирано пиле и други.

В изисканото от КЗК писмено становище на производителя „Градус-1“ ООД, отговорът гласи, че твърденията във всички варианти на рекламното послание са ясни, верни и обективно не са в състояние да заблудят потребителите. Според дружеството рекламата има за цел да акцентира върху основния състав на продукта, без претенция за изключителност или изчерпателност.

 

Leave a Comment