Тв кампания на Русия отблъсква туристите от нас

Цените на ваканционните имоти са паднали с 50 до 200 евро/кв.м за 7 месеца
Созопол

Апартаментите в Созопол са с 55 до 300% по-скъпи от тези в Слънчев бряг

„Нестабилната политическа обстановка неочаквано влоши картината. В Русия от месеци се води антибългарска кампания. Протестите и усещането за безвластие бяха преекспонирани от нашите противници, за да бъде създаден негативен имидж на дестинацията България пред потенциалните инвеститори.” Това заяви  Теофил Петров, изпълнителен директор на инвестиционната компания Greenlife, която публикува анализ на пазара на ваканционните имоти. „Ние се опитваме да ги привлечем с думи като „спокойствие” и „достъпен живот”. Това не съответства на телевизионните новини за протести, самозапалвания и високи сметки за ток.”, пояснява той.

По данни на компанията  цените на ваканционните имоти по Черноморието са намалели с 50 до 150 евро за квадратен метър за последните 7 месеца.

При зимните курорти също има спад.

Цени на кв. м във ваканционни апартаменти с 1 спалня в евро

Район

2010

2011

Февруари 2012

Септември 2012

Април 2013

   Банско

850

500-700

650

500-700

450-500

 Созопол

1000-1100

1000

1000

1150

1000

Слънчев бряг

400-900

400-900

300-900

300-700

300-600

Източник: GreenLifе

В Банско нивата тази пролет са около 450 евро при 650 евро през февруари 2012 година. В Созопол ценовият спад е сравнително по-нисък и към април 2013 нивата са около 1000 евро. В Слънчев бряг цените варират между 300 и 600 евро. Бюджетите на купувачите се движат между 60 000 и 80 000 евро. Важен показател за пазара е скоростта, с която се сключват сделките, като през настоящата година тя се забавя – тенденция, пряко свързана с петпроцентния спад, причинен от умората на клиентите.

Профил на клиента

Показател

 

Възраст Между 25 и 40 години
Семеен статус Семейни с деца или без деца
Предпочитан тип имот Апартамент с 1 спалня
Цел на престоя в страната Почивка
Продължителност на престоя 7 дни

Източник: GreenLifе

Профилът на клиентите, според консултантите, не се е изменил сериозно. Те най-често търсят апартаменти с една спалня (около 50% от запитванията са за такъв тип имоти), след това апартаменти с 2 спални, студия и накрая къщи. Наличието на мебелировка е желателно, като се запазва тенденцията, при която повечето клиенти искат първо да дойдат на мястото или на почивка в комплекса и после да вземат решение за покупка. Важни за купувачите остават фактори като качественото строителство, гледката, възможността за целогодишно ползване, екстрите и локацията и инфраструктурата.

 

ПРЕДПОЧИТАНИЯ КЪМ СТЕПЕН НА ЗАВЪРШЕНОСТ

 

Обзаведен 75%
Необзаведен 25%

ПРЕДПОЧИТАНИЯ КЪМ ЛОКАЦИЯ

 

Море 70%
Планина 5%
Малки населени места 5%
Големи градове 20%

Източник: GreenLifе

 

БЕТОННИ ПАМЕТНИЦИ В БАНСКО

 Голям процент от сградите в Банско остават недостроени и към днешна дата представляват най-големия проблем за първото впечатление на гостите от това място, посочват от Greenlife. 

„Нужни са законови промени, за да може сградите, които стоят на груб строеж повече от 5 години, да бъдат премахвани. Сега сме свидетели на голям брой бетонни паметници, за които не се вижда надежда. Голям процент от тях са придобити вече от банките, които от своя страна нямат полезен ход и единственият доказан ефект е дискомфортът, който тези бетонни паметници създават на гостите.”, коментира Теофил Петров. 

За съжаление, това не е единственият проблем на туризма в България. Скандалите около незаконните ски писти допълнително катализираха отлива от зимните ни курорти.

 

 

Leave a Comment