С „Рипни, Калинке“ пловдивският квартал Коматево блокира Околовръстното

Коматево протест

Докато Биг Бенд – Пловдив свиреше на площада пред общината за празника на Съединението и града днес, над 300 жители на квартал Коматево извиха хоро под съпрвода на гайда точно върху кръстовището на Околовръстното шосе. В продължение на 15 минути автомобилите по натоварения път останаха с изключени двигатели, докато наблюдаваха вдигнатото знаме, пъстрото хоро със стъпките на „Рипне, Калинке“ и веселбата, с която хората, напук на забраната на кмета Иван Тотев, отбелязаха поредния си протест от забавения ремонт на „Коматевско шосе“.

Коматево протестМакар че на коматевци въобще не им е до веселба.

Ремонтът на шосето започна на 18 юли 2016 г. и вече 415 дни е доникъде. От участъка, свързващ „Коматевско“ с кв. „Остромила“, към Коматево, шосето представлява изкоп. Хората въртят ежедневно по обиколните входни артерии, за да стигнат до работните си места и до центъра на града. Това коства двойно повече време, а също така и гориво. И двете имат парична стойност, за която обичайно не се говори. Да не говорим, че обходният път е толкова натоварен, че катастрофите по него въобще не са редки. Община „Родопи“ постави сфетофарна уредба на кръстовището със с. Марково, но тъй като тя не е от умните, точно там тапите са мъчителни в пиковите часове. А освен това резултатът е и неприятното усещане, че кварталът е на опашката на амбициозните намерения на Иван Тотев и когато трябва някакъв друг пътен участък в Пловдив да се ремонтира или строи, той винаги има предимство пред „Коматевско“.

За първи път се заговори реално за асфалтиране на шосето в края на октомври 2014 г., когато кметът на Пловдив подписа договор за заем с Европейската банка за възстановяване и развитие, в размер на 30 млн. лева. Година по-рано се знаеше, че с част от тези средства ще се ремонтира шосето.

Първата копка бе на 20 октомври 2015 г.

Първата копка бе на 20 октомври 2015 г.

Точно преди изборите през октомври 2015 г. бе направена и първа копка, както си му е редът – с багер, пита и шампанско. След това мина повече от половин година докато започне реалната дейност по ремонта. Тъкмо тръгна и спря, тъй като се разбра, че древен римски водопровод минава точно под пътя. След това пък се оказа, че археолозите са малко и недостигат, за да си свършат работата по разкопките. Водопроводът трябваше да се консервира, след което строителите да продължат. Наскоро се чу, че преди да се положи асфалта, трябва да се прокара газопровод. В същото време обаче хора, които обикалят строителното трасе, твърдят, че по шосето въобще не се работи.

Утре част от Инициативния комитет е поканен за среща с кмета. Преди това Иван Тотев категорично отказа да посети квартала и да обясни на жителите, които са над 10 хиляди, какви са плановете на общината относно края на ремонта. А отсечката, която трябва да се ремонтира е едва 3 километра, от които повече от половината са готови.

Прочети още: Кметът на Пловдив Иван Тотев фалира

 

 

 

Leave a Comment


− три = 6