Как българските фермери могат да организират износ за Китай

Новият Логистичен център, който е и първи в България

Новият Логистичен център, който е и първи в България

Така изглежда плаформата за електронна търговия, която споделя езна зала с Логистичния център

Така изглежда плаформата за електронна търговия, която споделя една зала с Логистичния център

На 24 ноември в близост до Пловдив бе открит Логистичен център и платформа за електронна търговия с Китай. Събитието бе приветствано от заместник-министри, дипломати, местните власти и директори на държавни институции. С какво логистичният хъб ще е полезен за фермерите се опитахме да разберем от Васил Гелев, директор на Центъра за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство между Китай и страните от Централна и Източна Европа. На практика от сградата край Пловдив би могло да се осъществи контакт със 7-те български павилиона, открити в последните години в Китай. А също така и да се организира транспорта по Пътя на коприната чрез логистичния център, посочи той. Но преди това фермерът, който при всички положения трабва да е голям производител, трябва да направи първите стъпки. Кои са те? Ето какво обясни Васил Гелев пред Агро Пловдив:

„Първият и най-лесен начин е да се организират промоции в Китай, участия в изложения. Разбира се, компетентните органи, които могат да кажат дали този продукт може да се изнася безпрепятствено за Китай е Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ). Така че първо е необходимо да се направи проверка за допустимост на храните. Тези питания могат да бъдат отправени и към нашия Център. Ние съответно ще ги отправим към компетенцията на БАБХ. Ако към настоящия момент няма сключено двустранно споразумение за износ на съответния продукт, то такова се стартира. Когато приключи, вече ще има възможност за износ на тези продукти. 

Една от целите е да направим възможно ползването на високите достижения като електронната търговия. Китай е лидер в областта на електронната търговия. Платформата ще бъде използвана от производителите на България и ЦИЕ що се отнася до тяхното позициониране в Китай. Естествено, цел на операторите на логистичните хъбове е да предоставят своите платформи, така че да дадем възможност на производителите да имат избор.“

Leave a Comment