БГ фирми от хранително-вкусовата индустрия си тръгват от Дубай с договори и очаквания за сделки

Gulfood, Дубай

Всичките 31 български компании от хранително-вкусовата промишленост, които участваха в тазгодишното издание на международното изложение Gulfood в Дубай, договориха сделки за износ на продукцията си, съобщиха от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП).

20 български компании-изложители, които представляват 65 %, очакват сключване на повече от един договор за пряка дистрибуция. Според анкетата на агенцията 11 фирми или 35 % от участвалите очакват поне 1 сделка, което показва, че на изложението всички фирми ще реализират износ.

От компания „Конелиано“ съобщиха, че имат 3 предложения за представителство.
Друг участник от българските изложители – „Маклер“,  също сключи договор за износ с Емиратствата. Всички компании са заявили интерес за участие в Gulfood през следващите издания, както и в други прояви, организирани от Агенцията.

Общият брой на проведените срещи на българските участници с чуждестранни партньори е 1170, което е средно по 38 на всяка фирма, по данни от анкетата. Обсъдената по време на разговорите съвместна дейност е изцяло за износ на български стоки.

Националното участие на Gulfood 2019 се организира от ИАНМСП. 

Gulfood 2019  се проведе от 17 до 22 февруари в Дубай, Обединени Арабски Емирства. Това е най-голямата специализирана изложба за хранително-вкусовата промишленост в региона на Персийския залив. Проявата се организира ежегодно, като първото издание е било през 1987 г. В тазгодишното издание на Gulfood през 2019 г. България се представи с национален щанд на изложбена площ от близо 100 000 кв.м. Участие взеха над 5 000 изложители от 120 страни, а посетителите бяха над 70 000 търговци и специалисти от сектор хранително-вкусова промишленост. 

Leave a Comment