Асоциацията за развъждане на Лакон съорганизатор на СТЕКСПО 2019 в Пловдив

Лакон в оцеферма "Верде"

Лакон в оцеферма „Верде“

Изложбата СТЕКСПО 2019 обръща поглед тази година и към сектор “Овцевъдство”. Асоциация за развъждане на породата “Лакон” (АРПЛБ) в България е съорганизатор на събитието, което ще се проведе на 1 и 2 ноември в Международен панаир – Пловдив.

Овцете от млечно направление ще бъдат представени на  СТЕКСПО 2019 от АРПЛБ. Участие в събитието ще вземе и ферма Верде от гр. Съединение с най-елитни чистокръвни животни от породата Лакон.

Прочети още: Модерна ферма с френски овце Лакон край Съединение добива средно 350 литра от овца

Специално за СТЕКСПО, по покана на Асоциацията, у нас пристигат: Благе Цветковик – заместник-министър на земеделието на Северна Македония; Моме Младеновски и Ирфан Аземов от министерство на земеделието на Северна Македония; Илир Карай – директор на автохтонно животновъдство и земеделие – Република Албания; както и партньори от Гърция и Турция.

Специален гост-лектор на АРПЛБ е Bruno Crassous, изпълнителен директор на GID LACAUNE – Организацията за репродуктивни технологии и генетичен прогрес.

GID Lacaunе обединява 200 животновъдни ферми, които развъждат породата Лакон във Франция и наброяват над 100 000 овце. Последните резултатите от контрола на млечната продуктивност показват средна млечност от 317,9 литра за 170 дневен доен период (данни към 2016 година).

Експертът ще изнесе лекции на тема: „Съвременно управление на млечна овцеферма“ и „Организация на селекцията на Lacaune Milk във Франция (геномна селекция и селекция по потомство)“.

Асоциацията за развъждане на породата “Лакон” в България се стреми да засили интереса на повече животновъди към добрите производствени практики в овцевъдството. В тяхното прилагане се крият значителни резерви за подобряване на плодовитостта, продуктивността и икономическото състояние на овцевъдството. Приоритет на АРПЛБ е да се  насърчи производството и отглеждането на породата Лакон в България. Основна цел на асоциацията е изграждане на национална реклама и стратегия в защита на родната продукция.

Leave a Comment