Правителството реши да ускори изграждане на 12 км пътна връзка на Скобелева майка с Околовръстното при Асеновградско шосе
Участъкът става обект с национално значение, което ще ускори процедурите по отчуждаване на имоти и по одобряване на инвестиционни проекти
Правителството реши да обяви участък от републикански път II-56 Брезово – Пловдив – Път 11-86, от км 90+000 (Скобелева майка) до км 102+820, за обект с национално значение и за национален обект. Така ще се ускорят процедурите по одобряване на инвестиционните проекти и издаване на разрешения за строеж, и ще могат да се използват облекчения в процедурата за отчуждаване на имоти – частна собственост, необходими за уширение на пътя и неговата модернизация.
Правителството мотивира решението си с бързо разрастващите се в икономическо отношение град Пловдив и област Пловдив. Трафикът по път II-86 (Околовръстно шосе), който частично обхожда града от югозапад, е изключително натоварен и голяма част от транзитните потоци преминават през града по трасето на републикански път 1-8 „София- Пловдив-Хасково“.
Пловдив като областен административен център все още няма окончателно завършен околовръстен път. Доизграждането на югоизточния обход на Пловдив е от изключително значение за осигуряване на най-кратка комуникационна връзка с контролно-пропускателните пунктове при Рудозем, Златоград и Маказа и облекчаване на транзитния трафик с Гърция и Турция. Югоизточният обход ще осъществява пряка връзка на съседните области – Смолян, Кърджали и Хасково с АМ „Тракия“ и републикански път 1-8 (международен път Е-80), което е от изключителна важност в социален и икономически аспект.
Освен това Пловдив е градът в България с най-много и най-големи икономически зони около него, които все повече се разрастват. Нараства и значението на гражданското летище в Крумово, което именно чрез изграждането на югоизточния околовръстен път ще получи пряк достъп до АМ „Тракия“. Структуроопределящо за икономиката на областта и държавата е и предприятие „КЦМ“ АД, които заедно с развиващите се икономически зони „Тракия“ и „Марица“, определят Пловдив като център за сериозни инвестиции. В ссъщото време съществуващата пътната мрежа е с почти изчерпана пропускателна способност.
След завършването на югоизточния околовръстен път ще се даде възможност товарните превози да достигат до новоизградения интермодален железопътен терминал край Пловдив. В резултат се очаква многократно увеличение на транспортния поток.
За реализацията на последния сегмент от обхода – участъкът от км 98+000 до км 102+820 е сключено споразумение за сътрудничество между община Пловдив и Агенция „Пътна инфраструктура“. Изготвени са технически проект и парцеларен план, чието процедиране предстои.
Ползите от изграждането на югоизточния околовръстен път на Пловдив надхвърлят рамките на област Пловдив и имат съществено значение за развитието на всички области от Южен централен район, се посочва в решението.