Приемът за промоции на вино стартира от 17 февруари с увеличен бюджет и помощ

Допълнителното подпомагане е за промотиране на напитки в трети страни, които са със ЗНП или ЗГУ, и без техните търговски марки
Мярката ще е отворена за прием от 17 февруари до 6 март

вино, промоционални програмиПромотирането на вина към трети страни получава допълнително национално помпомагане при определени условия, съобщиха от ДФ „Земеделие“. През 2020 г. кандидатите ще получат не само безвъзмездната помощ от 50% от разходите, която се отпуска от Европейския съюз, но ще получат и 30% от националния бюджет.

Първият прием по мярката „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г. ще бъде от 17 февруари до 6 март 2020 г.

По мярката  се промотират вина със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и сортови вина без ЗНП/ЗГУ. В случай че кандидатите изберат да популяризират търговски марки и сортови вина без ЗНП/ЗГУ, те ще имат право единствено на финансиране от Европейския съюз в размер до 50 % от стойността на промоционалните им проекти. Ако кандидатите промотират само вина със ЗНП или ЗГУ без техните търговски марки, ще могат да получат до 50 % европейско финансиране и до 30 % национално съфинансиране.

За 2020 г. са предвидени близо 6,3 млн. лв.  по направлението – близо 4 млн. лв. (3 911 600 лв.) европейско и над 2,3 млн. лв. (2 346 960 лв.) национално съфинансиране. През 2018 г. по мярката бяха разпределени общо 4,69 млн. лв.

От мярката могат да се възползват търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи. За подпомагане имат право да кандидатстват още организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.

Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.

По мярка „Популяризиране в трети държави“ бенефициентите имат право да заявят финансиране за дейности, насочени към Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.

За първи път ДФ „Земеделие“ е подготвил списък с често допускани грешки при кандидатстване по мярката. Сред тях са случаите, при които бенефициентите не попълват точния брой търговски марки, които промотират. Често срещан пропуск от страна на дружествата е, че не предоставят достатъчно доказателствен материал – като присъствени списъци с броя гости на съответно събитие или снимков материал, удостоверяващ наличието на всички заявени за възстановяване разходи.

За удобство на потенциалните бенефициенти, на официалната интернет страница на ДФ „Земеделие“ са публикувани като често допусканите грешки, така и образци на документите за кандидатстване.

 

Leave a Comment