Германия публикува инструкции към фермерите: Ако имате сезонни работници, разделете ги на групи!

зеленчукарГерманските власти публикуваха подробни инструкции към фермерите, които имат сезонни работници в стопанствата си. Инструкциите са преведени на няколко европейски езика, включително български, полски, румънски. Работодателите са задължени да ги обявят на работниците от съответната държава на пристигане, като ги окачат на табло.

Освен познатите и у нас изисквания за дистанциране и ползване на защитни маски, ръкавици и честото миене на ръце със сапун или дезинфектант, в инструкциите се набляга за разделянето на работниците на екипи. Целта е, ако сред тях има заразен, да бъде поставен под карантина само екипът, към който е бил включен пострадалият работник.

Ето и част от инструкциите:

Бележки за сезонната работа

По време на реколтата много хора с различна частна среда и различен произход живеят и работят в тясно сътрудничество. Това крие повишен риск за взаимно заразяване с коронавирус. Поради тази причина мерките за безопасност и здраве трябва да бъдат адаптирани. Това се отнася не само за реалната работа, но и за настаняването и транспорта до и от терена.
Следните мерки могат да помогнат за намаляване на риска от инфекция и разпространение по време на реколтата:

1. Общи

Уверете се, че служителите влизат в контакт помежду си възможно най-малко и че могат да се поддържат необходимите разстояния. Разделението на фиксирани екипи от самото начало помага да се сведе до минимум рискът от разпространение. Разделянето на местните служители на екипи, различни от служители, които са настанени във фермата, също намалява риска от разпространение.
Определете малки, постоянни работни екипи
• от пристигането от дома до работа (ако е възможно)
• при настаняване в местата за настаняване,
• за всички развлекателни дейности (включително пазаруване в супермаркети и т.н.),
• при транспортиране до и от полето / мястото на работа,
• на работните места.
Така, ако един служител се разболее, може да се наложи само екипът му да бъде поставен в карантина, но не и цялата компания (което би било пълен провал).
За всички контакти, свързани с работата, доколкото е възможно, трябва да се поддържат разстояния за безопасност най-малко 1,5 m (по-добре 2 m). Във всеки случай тези разстояния трябва да се поддържат между различните екипи на място.
Това може да се направи например чрез: Работни зони, които са възможно най-отдалечени; Постепенно използване на споделени съоръжения; Различни срокове на работа.

2. Избягване на коронаинфекции в помещенията:

• Целта трябва да бъде настаняване в единични стаи (където е възможно).
• Само служители от един и същи екип могат да бъдат настанени в обща стая. Трябва да се спазват разстоянията за безопасност. Само половината капацитет от стаите да е зает. Изключения се допускат единствено за семейства.
• Редовно осигурявайте пълна вентилация.
• Помещенията трябва да се почистват ежедневно. По-специално, дръжките на вратите, крановете, тоалетните, дръжките на тоалетната четка, превключвателите на светлината и всички предмети, които се използват заедно, също трябва да бъдат почистени / дезинфекцирани.
• Осигурете достатъчно дезинфектант (поне един на стая, баня, тоалетна, кухня и др.) И осигурете редовно зареждане.
• Споделени ли са районите в настаняването от няколко екипа, например санитарни помещения, кухни (общи части), трябва да се предприемат организационни мерки, за да се гарантира, че няма да има контакти между отделните групи служители. Подходящи са например организационни мерки, при които отделните екипи използват съответните зони в различни периоди, оповестени предварително. В противен случай трябва да се спазват разстоянията за безопасност най-малко 1,5 m.
• Препоръчва се да се осигурят временни почивки в различни периоди. По този начин възможностите за контакт между отделните отбори могат да бъдат избегнати.
• За да се поддържа и контролира редовното и цялостно почистване в мокрите помещения, се препоръчва да се изготви план за почистване с постоянен подпис от отговорния персонал за почистване.
• Трябва да се гарантира, че в санитарните и кухненските помещения винаги има достатъчно сапун и кърпи за еднократна употреба.
• Прането трябва да се пере при най-малко 60°C, съдовете трябва да се изплакват с вода при същата температура. Предлагат се подходящи перални и съдомиялни машини.
• Заболели служители или служители трябва да се изолират.
•  Тъй като понастоящем хотели и пансиони не могат да се използват за туризъм, може да бъде възможно да ги наемете като настаняване (попитайте съответния собственик).
• Правилата за хигиена трябва да бъдат написани на съответните национални езици.
Можете да изтеглите правилата за хигиена на много езици от https://www.infektionsschutz.de/coronavirus/informationen-in-anderen-sprach.html. Други езици като полски, румънски и български са достъпни на www.svlfg.de.
• При пазаруване да се извършват колективни покупки за служителите.

3. Транспорт между настаняване и местоположение:

• Препоръчително е да се спазват правилата за екипно извозване. Това е възможно например чрез увеличаване на броя на транспортните средства или броя на извършените превози.
• При транспортиране до и от мястото на работа се обръща внимание на спазването на необходимото разстояние за безопасност от 1,5 m, особено ако трябва да бъдат транспортирани няколко екипа заедно. Оставянето поне на всяка втора седалка и / или използване на защита на устата и носа (MNS) и ръкавици намалява риска от инфекция.
• Интериорът на превозните средства трябва да се почиства редовно, особено ако те се използват за превоз на членове на няколко различни екипа.

4. При пристигане на сезонни работници:

• Новопристигналите живеят и работят задължително отделно от останалите служители през първите 14 дни и не напускат помещенията на компанията. По време на работа поддържат необходимото разстояние от останалите екипи.
• Трябва да се съобщи местоположението на помещението за болни служители.
• Трябва да се определят маршрутите за регистрация на болни хора (бригадири, предприемачи, лекари, здравни органи и т.н.)

5. Избягване на предаване на коронарни инфекции по време на работа:

• Ако поради технически причини разстоянието на безопасност не може да бъде поддържано, трябва да се предприемат други подходящи защитни мерки срещу коронарни инфекции. Използването на защитни екрани или опънати защитни филми за защита на служителите. Този „защитен екран“ инхибира непосредственото излагане на служителя на дишащия въздух на други хора (например при кашлица).
• Работното облекло и личните предпазни средства са строго лични. Редовното почистване е важно. Трябва да се направи отделно съхранение от ежедневните дрехи.
• Работното оборудване трябва винаги да се използва лично. Ако работното оборудване трябва да бъде споделено, това трябва да става само в екип. Работното оборудване трябва да се почиства редовно, но винаги преди да го предадете на друг екип.

6. Структуриране на работните процеси

• Ако е необходимо, определете отговорностите с представител (също и за себе си).
• Използвайте конферентни разговори за вътрешни споразумения, например между ръководството и бригадирите.
• Ако работните срещи изискват лично присъствие, те трябва да бъдат ограничени до броя на участниците, които са абсолютно необходими.
• Поддържайте минимално разстояние по време на работни срещи; по възможност на открито, а не в затворени помещения.

7. Ако някой е болен

• Изолирайте незабавно целия екип, докладвайте на здравния отдел, разделяне на настаняване.
• Отговорили ли сте предварително на следните въпроси: Име? Телефонен номер? Да се ​​докладва на лекаря? Здравен отдел? Уверете се, че тази информация е достъпна и достъпна за отговорните лица по всяко време.
• Получете информация от вашата асоциация или директно от вашия здравен орган, така че да сте подготвени за спешна ситуация.

8. Други разумни защитни мерки

• Ръкавици при работа с продукта
• Ограничаване на броя на хора в стаята, за да се запази ниското потенциално замърсяване с инфекциозни агенти във въздуха в помещението.
• Забранявайте посетителите в помещенията на компанията и на работните места.
• Адекватна вентилация, за да се поддържа броят на инфекциозните агенти във въздуха нисък.
• В зоните на чакане (например пунктовете за отпътуване за транспорт, сервиране на храна, гишета за продажби), маркиране за достатъчно разстояние от други хора и от служителите.
• Винаги давайте на служителите възможност за редовна хигиена на ръцете (например на всеки час). В допълнение към преносимите тоалетни, ако е възможно, осигурете и течаща вода, сапун и кърпи за еднократна употреба. Ако това не е възможно, трябва да се предостави достатъчно дезинфектант за ръце.
• Носенето на защитна маска (MNS) или алтернативна, възможно текстилна бариера в смисъла на MNS, може да бъде полезно. За оптимална ефективност е важно защитата на устата и носа да е плътно прилепнала, да се сменя, когато е овлажнена и да не се пипа. Маската трябва да се изхвърля след употреба или да се измие с гореща вода (> 60 ° C).

Leave a Comment