Превозвачът Столарски подхваща Централна гара, а догодина градските линии

Концесионерът първо ще ремонтира подлеза, а през 2017 г. ще възстанови централната сграда
Димитър Столарски (вдясно), Лидия Целова и Стоян Димитров

Димитър Столарски (вдясно), Лидия Целова и Стоян Димитров информираха за инвестиционната програма на концесионера на Централна гара

Концесионерът на пловдивската Централна гара – „Железопътна гара – Пловдив“ООД първо ще ремонтира търговския подлез и ще построи паркинг на мястото на съборената Транспортна болница. Ще събори всички рушащи се сгради около гаровата, включително и магазията. После ще направи геодезично заснемане на терена, за да реши къде да разположи новите построики, които възнамерява да вдигне. Инвестициите ще са 13.5 млн. лв. според договора, а концесионната такса ще е 60 млн. лв. за 35-те години .Това обявиха днес на среща с пловдивските медии представители на дружеството. Миролюб Столарски не присъстваше. Фирмата бе представлявана от Димитър Столарски, юристът Лидия Целова, проектанта арх. Стоян Тодоров и от Стоян Димитров.

Старата гарова сграда, която е паметник на културата, ще бъде реконструирана през 2017 година, т.е. в края на инвестиционната програма, по съвет на проектанта. Идеята е първо да се построи останалото, за да се работи на чисто.

Първите инвестиции на дружеството ще са в търговския подлез. Договорът със сегашния концесионер на подлеза изтича на 8 август т.г. и дотогава „Железопътна гара – Пловдив“ не може да изпълнява нищо. От 10 август обаче ще започнат активни дейности – ще се направи отводнителната система, ще се постави хидроизолация и подлезът ще се стабилизира. От дружеството са провели разговори с търговците, като са им обещали след ремонта те да са с предимство пред останалите кандидат-наематели. Паркингът, на мястото на съборената Транспортна болница, също ще е сред първите изпълните обекти в инвестиционната програма.

След като община Пловдив подготви проекта за подземна транспортна връзка между бул. „Васил Априлов“ и район „Южен“ при автогара „Родопи“, дружеството ще може да разработи своите проекти. То възнамерява да построи малък хотел до 3 звезди, автогара за международни превози и многофункционална сграда с офиси и търговска част.

Адвокат Целова опроверга бившия транспортен министър Петър Мутафчиев, който наскоро обяви, че Транспортна болница е била съборена незаконно. Юристът посочи, че концесионният договор задържава фирмата да извърши ново строителство. „Болницата беше държавна собственост, но каквото и да построим на нейно място, то също ще бъде и ще остане като държавна собственост“, каза Целова.

На въпрос на АгроПловдив дали основният акционер в дружеството – „Карат-С“, има намерение да участва в конкурса за разпределяне на градските линии догодина, Димитър Столарски отговори положително. Той уточни, че най-напред трябва да се преценят конкурсните условия.

В „Железопътна гара – Пловдив“ основният акционер е превозвачът „Карат-С“АД с 95% и фирмата на председателя на Националната строителна камара Светослав Глосов – „БИАД-С“. „Карат-С“ е сред големите превозвачи в столицата, а тази година след фалита на „Градски транспорт“ пое и две пловдивски линии – №9 и №11.

Димитър Столарски разкри, че още преди да решат дали да участват в конкурса за концесия на Централна гара, в „Карат-С“ са се обадили пловдивски превозвачи, които са подканили софийската фирма да стане концесионер. Те се оплакали от пловдивските автогари и са изразили очакване в града на тепетата да заработи нова, модерна и удобна автогара.

От „Железопътна гара-Пловдив“ показаха снимки от бул. „Христо Ботев“, направени срещу автогара „Юг“, на която се виждат неправилно спрели автобуси. От „Хеброс бус“ООД, която е собственик на автогарата, поясниха, че в случая общината не си е изпълнила задължението да въдвори ред на булеварда и да забрани спирането. „Автобусите могат да паркират в двора на автогара „Юг“ или ако там няма място – при автогара „Родопи““, казаха от фирмата.

По повод разместените от два месеца павета пред входа на Централна гара, заради които са се образували дълбоки дупки, от фирмата-концесионер обясниха, че дори и за този ремонт се изисква съгласието на Министерството на културата. И обещаха скоро да се справят с проблема.

Още по темата: Столарски получи Централната гара на Пловдив, превозвачите изтръпнаха

 

Leave a Comment