ЕК кани „зелени“ организации на производители да промотират храни в Европа и далечни страни

Бюджетът за популяризиране на агрохранителните продукти е 176,4 млн. евро, срокът за кандидатстване – до 21 април 2022 г.

кашкавал на конци, ХалалицаДнес Европейската комисия пусна покани за представяне на предложения за 2022 г. за европейски програми за насърчаване на агрохранителните продукти в ЕС и в чужбина. Специален акцент е поставен върху популяризирането на продукти и методи, които подкрепят по-пряко целите на Европейския зелен договор. Това включва насърчаване на биологични продукти, плодове и зеленчуци и устойчиво земеделие.

185,9 милиона евро са разпределени за популяризиране на агрохранителни продукти от ЕС в и извън ЕС. От общия бюджет 176,4 милиона евро са предназначени за съфинансиране на промоционални програми, които ще бъдат избрани от предложенията, отговарящи на публикуваните днес покани. Останалите средства ще подкрепят инициативи на ЕС в тази област.

Политиката за насърчаване ще съфинансира кампании в съответствие с амбициите на Европейския зелен пакт, подкрепящи цели от стратегията „От фермата до трапезата“, плана за биологично действие на ЕС и съобщението относно европейската гражданска инициатива „ Край на ерата на клетките “. Например, за да се подобри съгласуваността с целта на стратегията от фермата до трапезата за увеличаване на устойчивото потребление, всички визуални рекламни материали в рамките на ЕС, насочени към потребителите, ще трябва да се позовават на насоките за хранене на базата на храни на целевата държава от ЕС.

Кампаниите трябва също така да подчертават високите стандарти за безопасност и качество, както и разнообразието и традиционните аспекти на селскостопанските храни в ЕС, включително схемите за качество на ЕС .

И накрая, за кампании в чужбина, приоритетите се определят на пазари с висок потенциал за растеж като Япония, Южна Корея или Канада.

Участие могат да вземат търговски организации, организации на производители и агрохранителни групи, отговорни за дейностите по популяризиране. Проектите ще бъдат оценявани по-специално по отношение на критериите за устойчивост на производството и потреблението, в съответствие с целите на ОСП за климата, околната среда и хуманното отношение към животните , както и стратегията от фермата до трапезата.

Предложенията трябва да бъдат изпратени до 21 април 2022 г. 17:00 CET (Брюксел) чрез специалния портал. Комисията ще оцени предложенията и ще обяви бенефициентите през есента. В Европейския Изпълнителната агенция за научни изследвания (REA) осигурява набор от инструменти, за да помогне на кандидатите да представят успешно на техните предложения.

На 1 и 2 февруари 2022 г. REA ще организира информационен ден за тези разговори. Първият ден ще бъде посветен на политически аспекти като текущия преглед на политиката за насърчаване, както и приоритетите за поканите за представяне на предложения за 2022 г. Вторият ден ще премине през разработването на успешни кампании и ще включва сесии за сватовство между потенциални партньори по проекта.

Leave a Comment