Българското вино нахлува в Китай с две стъпки
Нашите производители трябва да регистрират фирма в Хонконг, а после и в мегаполиса Гуанджоу. Годишно ще изнасят 9 млн. литра
България може да изнася за Китай 9 милиона литра вино годишно и това може да стане с две стъпки. Това разясни вчера на среща с 40 мениджъри на винарски изби турският бизнесмен Джелял Метин Кълъч. Срещата се проведе в Министерството на земеделието и храните. Той е президент на СМК Груп Интернешънъл. Компанията работи по няколко проекта за търговия между Китай, Русия и Турция.
Първата стъпка според проекта на Кълъч е регистрирането на обща фирма в Хонконг. Съдружници в нея ще са нашите винопроизводители, които искат да реализират износ в Китай. В консорциума всички те ще участват с равни дялове. Помежду им трябва да има абсолютно съгласие за равно участие в количествата вино, които ще се експортират, както и в разходите, които предстоят.
Втората стъпка е регистриране на ново дружество в китайския мегаполис Гуанджоу. В него 80 процента от акциите ще са на българските винари, 20 процента – на местните търговци.
Ще бъдат създадени специални марки на нашето вино в Китай. От етикетите ще отсъстват отличителните знаци, с които винарските изби се разпознават в България. Виното, което те ще подготвят за износ, няма да носи характерния вкус на избите, а ще бъде представено като българско вино.
Джелял Кълъч уверява, че така подготвено, нашето вино ще се предлага на 6500 места в Китай – гари, автогари, летища.
Средната цена на бутилка там е около 4 евро.
След като се направят двете стъпки, турският бизнесмен гарантира, че продажбите непрекъснато ще растат.