Или китайска компания, или синдик поемат железниците

Съдбата на БДЖ е почти предрешена. Според в. „Стандарт“ се очаква официално предложение за закупуване на железниците от китайска компания. Най-вероятно то ще бъде направено по време на XV сесия на българо-китайската смесена комисия за икономическо сътрудничество, която ще се проведе от днес до сряда в Пекин и Шанхай.

Или китайска компания, или синдик поемат железниците

Или китайска компания, или синдик поемат железниците

Ако приватизацията не се осъществи, като единствен шанс за БДЖ остава процедурата по несъстоятелност. Според изданието идея за обявяването на холдинга в несъстоятелност се обсъжда напоследък на високо политическо ниво. Става дума за откриване на процедура за обявяване в несъстоятелност на „шапката“ – „Холдинг БДЖ“, тъй като огромната част от задълженията от малко над 600 млн. лв. се дължат именно от него. Така дъщерните „БДЖ-Пътнически превози“ и „БДЖ-Товарни превози“ ще продължат да работят, управлявани финансово от синдик, а дълговете ще се изплащат по реда на вземанията, определени в Търговския закон.

Обявяването на „Холдинг БДЖ“ в несъстоятелност се подкрепя от голяма част от жп бранша, а също и от вицепремиер и министри от кабинета. Все още обаче липсва политическата воля на част от от ръководството на БСП, обясниха осведомени.

Решението за обявяването на „Холдинг БДЖ“ в несъстоятелност може да бъде взето най-рано през юни, когато приключи последният етап от преговорите с кредиторите. Според официални изявления договарянето с тях трябваше да приключи до края на март с решение за разсрочване на задълженията за 8-10 години.

Преговорите обаче забуксуваха, а в петък транспортният министър Данаил Папазов съобщи, че част от кредиторите ще поискат продажбата на 25-те дизелови мотриси „Сименс Дезиро“ и на 3407 товарни вагона. По тяхно искане вече бяха блокирани сметките на „Холдинг БДЖ“ и е наложен запор върху 50-процентните дялове в централите на БДЖ и НКЖИ в столицата.

Leave a Comment