Онлайн връзка между потребители на храни и БАБХ от 3 ноември
От понеделник, 3 ноември, Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) се отваря за електронен диалог с потребителите. В интернет страницата на агенцията клиентите на магазини, закусвални и ресторанти ще могат да подават сигнали както за нарушения, така и за похвали, а също и да предлагат идеи за подобряване на контрола. Това съобщи председателят на БАБХ проф. Пламен Моллов тази сутрин пред БНТ.
При подаването на сигнал потребителят трябва да се идентифицира в модула. След внасяне на съобщението, системата генерира входящ номер на неговото съобщение. То ще се поема от контрольорите на БАБХ, които ще извършат проверка на получената информация. Чрез получения номер на сигнала си, потребителят ще може да провери и резултата от контролната дейност на агенцията. Според председателя БАБХ ще разполага с достатъчно екипи, за да се отзове на повечето от получените съобщения.
Проф. Моллов поясни, че на база на сигналите БАБХ ще може да подготви потребителска класация на обектите, които предлагат храни. Ще се направи рейтинг както на образцовите, така и на обектите с натрупана негативна информация за тях.