Месото в магазините с етикет от днес за произход, протеини, мазнини
От днес разфасовките с месо в магазините трябва да са придружени от етикети, които указват държавата, от която идва продукта. Информацията касае произхода на пилешкото, свинското, овчето и козето месо. Досега това изискване се отнасяше само за говеждото и телешкото. Новите правила за месните продукти влизат в сила от 1 април според еврорегламента за етикетиране на храните, който бе въведен у нас на 13 декември м. г., пише в днешния си брой в. „Сега“.
Регламентът се отнася за разфасованото и опаковано месо – прясно, охладено или замразено, но не и за обработеното.
Освен това етикетите вече трябва да съобщават и съдържание на мазнини в процент и съотношението между месен протеин и колаген (при етикетирането на мляно месо). Трябва да е ясно дали в продукта е добавен протеин от друго месо, има ли повече от 5% съдържание на вода, коя е датата на замразяването му, дали е било размразявано, дали обвивката му е ядлива (ако става дума за колбаси).
Еврорегламентът задължава ресторантьорът да отговори на любознателния клиент, ако той поиска да узнае кюфтетата от какво животно са направени и в коя държава то е било отглеждано и заклано.
„Не е нужно в менюто да е написано откъде е месото, което консумираме, достатъчно е ресторантьорът да е информиран и да отговори при запитване“, уточняват от Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).
Новите правила важат за опакованото след 1 април т.г. месо, така че известно време и стари етикети ще съжителстват с новите до изчерпване на количествата.
Новите правила задължиха бизнеса да посочва на видно място коя от храните в менюто може да предизвика алергия. Такива може да са млякото, соята, пшеницата, сусамовото семе, яйцата и други.