Частни компании от Франция и Великобритания започват преди 34 г. строежа на тунела под Ламанша
На 1 декември 1987 г. френски и британски строители започват работа по създаването на Евротунела под Ламанша. Много са забележителните неща в това строителство, продължило само три години – до 1990 г. Разбира се, Евротунелът е пуснат за движение по-късно – през май 1994 г., но като конструкция е изпълнен за три години. Дължината му е 50,46 км, които се изминават с влак за 35 минути при установена скорост 160 км/час.
Забележително е, че това супер съоръжение се строи от частни компании. Създават се британски и френски консорциума, като в британския – British Channel Tunnel Group, участват две банки и 5 строителни фирми, а във френския – France–Manche, три банки и 5 строителни фирми.
Когато на 1 декември 1990 г. френските и британските строители се срещат горе-долу на 50 метра под морското равнище, двата участъка на тунела се разминават едва с 36,2 cm.
Евротунелът представлява два железопътни тунела с диаметър 7,6 метра, на разстояние 30 метра един от друг, плюс служебен тунел с диаметър 4,8 метра между двата основни.
Съоръжението е открито официално от кралица Елизабет II и френския президент Франсоа Митеран на церемония, проведена в Кале на 6 май 1994 г. Кралицата премина през тунела до Кале с влак Eurostar, който спира нос до нос с влака, който превозва президента Митеран от Париж. След церемонията президентът и кралицата пътуват с Le Shuttle за подобна церемония във Фолкстоун. Пълна обществена услуга не стартира няколко месеца. Първият товарен влак обаче потегля на 1 юни 1994 г. и превозва автомобили Ровър и Мини, които се изнасят за Италия. Пътническите влакове започват да се движат от 14 ноември същата година.
Това не е първият подводен тунел в света. През 1988 г. в Япония е пуснат в експлоатация тунелът Сейкан, който свързва островите Хоншу и Хокайдо. Той е дълъг 53,85 км и е най-дългият тунел в света с подводен сегмент. Сейкан е държавна инвестиция, строителството му продължава почти 5 години и струва около 7 милиарда щатски долара.