На тъмно започва кампанията „Достъпно за вас“

Абсолютно на тъмно за потребителите започва кампанията „Достъпно за вас“ от днес, 15 ноември.

Икономическият министър Богдан Богданов не успя да спази навреме обещанието в сайта на министерството да има секция, която да показва в кои магазини кои храни са намалени и колко струват. Това най-трезво погледнато е колосална и невъзможна за изпълнение задача. Не е посочен и минимален процент на намаление, с който участниците в инициативата трябва да се съобразят и който би гарантирал на потребителите, че действително пазаруват на сметка.

Всъщност тази инициатива не успява да покаже до момента някаква ясна граница между седмичните промоции, които търговците редовно правят на стоките си, в това число и на основните храни, и намаленията при „Достъпно за всеки“. Изглежда така, сякаш министерството желае да партнира на търговските фирми, които в случая не се нуждаят от подобно партньорство, защото то не им носи ползи, макар че не им носи и загуби. За сметка на това обаче, ако МИИ не направи видим и осезаем ефекта от „Достъпно за всеки“ за потребителите, може да понесе репутационни щети.

В първия ден на прилагане на инициативата липсват дори имената на търговците, които участват в нея. Не се знае дали всички национални търговски вериги са се присъединили към „Достъпно за всеки“, да не говорим за регионалните търговци. Министерството на икономиката и индустрията би трябвало да ги знае, тъй като според прессъобщенията то е подписало Декларация за партньорство с определени търговци, които не знаем.

Целта на инициативата е да бъдат постигнати трайно ниски цени за българските потребители на хранителните продукти от първа необходимост, обясняват от МИИ.

Обхватът на кампанията е следният:

– осигуряване на седем продуктови групи от малката потребителска кошница, отговарящи на обичайните изисквания за качество и съдържащи всички необходим продукти за разнообразно хранене, а именно: хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, животински и растителни масла и мазнини

– минимум 50 продукта от малката потребителска кошница

– от тях минимум 16 продукта в един магазин трябва да са отбелязани с логото на кампанията

– търговците ще отбелязват храните, участващи в „Достъпно за всеки“ в седмичните си брошури и в дигиталните издания (ами ако не издават брошури и нямат сайтове?)

Провеждането на кампанията няма за цел да засегне производителите или дистрибуторите на по-ниско ниво от веригата за доставки, напротив – насърчава търговските вериги да работят по-тясно с тях., уверяват от МИИ.

На седмична база в Министерството на икономиката и индустрията ще се прави анализ, за да се следи динамиката на цените.

Leave a Comment