Столарски получи Централната гара на Пловдив, превозвачите изтръпнаха

„Карат-С“ разкри клон на Сточна гара в Пловдив през 2012 г., управител му е Димитър Столарски – син

Миролюб Столарски взе 35-годишната концесия на Централна гара Пловдив чрез дружеството „Железопътна гара-

Миролюб Столарски

Миролюб Столарски

Пловдив“, съобщиха от Транспортното министерство. В него с 95% участва „Карат-С“АД, а с 5 на сто БИАД-С, чиито собственик е пловдивчанинът Светослав Глосов, председател на Камарата на строителите.

Според условията на договора, концесионерът трябва да реновира старата сграда, която е паметник на културата, да построи хотел, да създаде автогара, да издигне нов търговско-административен център и други. Заедно с гарата, Столарски получава и изоставената Транспортна болница до нея, закритото митническо бюро, както и част от търговския подлез.

Миролюб Столарски е в почти 100-процентно фамилно съдружие във „Карат-С“. Собственици на дружеството са „Столарски и синове“, Антоанета Столарска и Владимир Пижов. Последният държи едноцифрен дял в компанията.

„Карат-С“ е приключила 2010 г. със счетоводна печалба от почти 6 милиона лева. За 2011 г. няма публикуван отчет в Търговския регистър. Най-многото приходи на компанията идват от обслужване на градските линии на София – 32 639 000 лева. От междуградските превози оборотът на „Карат-С“ е 1.7 млн., а от международните автобусни линии – 5.9 милиона.

На 14 май 2012 г. софийското дружество откри клон и в Пловдив – във транспортния многоетажен център на Сточна гара. Управител на клона е синът Димитър Столарски.

Дружеството „Железопътна гара-Пловдив“ е регистрирано през ноември 2012 г. Последната фирма, която Столарски създава обаче е от 2013 г. – „Карат скай“ЕООД. Неин едноличен собственик е „Карат-С“. Дружеството поема всички права и задължения по договора на „Карат-С“ със софийската община. То ще има задължението да приключи всички заварени висящи дела между столичната управа и „Карат-С“. Трябва да събере и всички забавени взимания от софийска община.

Новината за трайното установяване на Миролюб Столарски в Пловдив стресна местните превозвачи. В тила им пристига една от най-мощните фирми в бранша, която освен това ще има и собствена автогара. Бизнесменът е известен не само с предприемчивостта си, но и със здравите политически връзки и лобита.

„Карат-С“ има участие и в още 5 свързани фирми. С една от тях преди 10 години Столарски придоби хотел „Двореца“ във Велинград.

За концесията

Инвестициите, които „Железопътна гара-Пловдив“ ще направи за срока на концесията, са в размер на 11,2 млн. лв. без ДДС, като за първите четири години вложенията трябва да са 9 850 000 лв. Размерът на годишните концесионни плащания е съставен от две части – фиксирана и променлива.
През първите четири години фиксираната част е 290 000 лв. годишно. След този срок тя става 412 000 лв., като на всеки три години ще се индексира с общия инфлационен индекс на страната по данни на НСИ с натрупване за периода. Променливата част е в размер на 16 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година и надхвърлящи базовите приходи от 1 812 000 лв. Върху сумите на концесионните плащания се дължи ДДС.

Leave a Comment