Монография за маркетинговите злодеи издаде Красимир Давчев
Монография от 234 страници за маркетинговите злодеи издаде изпълнителният директор на Пловдивската стокова борса доц. д-р Красимир Давчев. Авторът, който е и преподавател в Университета по хранителни технологии и във Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите в Пловдив озаглави задълбоченото си проучване „Употреба на маркетинга и злоупотребата с него (Криворазбраният маркетинг или нелоялните търговски практики)“.
Монографията разглежда през лупа търговските трикове, привнесени у нас чрез международните вериги и приложени по най-безобразния начин и против интересите на потребителя. Краси Давчев разкрива специфичната атмосферика в хипермаркетите – осветлението, нестандартната форма на търговските помещения, подредбата на стоките, музикалния фон и т.н., които въздействат неусетно върху нагона за потребление. „И така, човек влязъл да си купи три определени стоки, най-често си тръгва с десет“, даде пример Давчев.
Авторът обръща специално внимание на виртуалния маркетинг – покани за пазаруване, които всеки човек с електронна поща получава ежедневно без да знае откъде и без да ги иска.
„В момента виртуалният шпионаж следи всеки клик на хората, седнали пред компютъра си, и ги вкарва без да знаят в групи по интереси. Събраната информация се търгува и оттам по личните ни пощи започват да пристигат оферти, които атакуват индивидуално потребителя“, обясни доц. Давчев.