Американски фермери печелят и като продават въглеродни кредити на замърсяващи компании

Индустриални гиганти поощряват финансово безорното земеделие и засяването на покривни култури

пшеница при с. ПравищеБира, произведена от ориз, отглеждан с по-малко вода, ръж, засята извън сезона и продажбата на въглеродни кредити на технологични фирми са само някои от новостите, които променят бизнеса на северноамериканските фермери сега, когато хранителната индустрия се стреми да стане по-зелена.

Промените позволяват на някои фермери да печелят допълнителни пари от индустриални гиганти като Cargill, Nutrien и Anheuser-Busch, разказва Ройтерс. Потребителите притискат производителите на храни да подкрепят ферми, които използват по-малко вода и торове, намаляват емисиите на парникови газове и използват повече естествени техники за поддържане на качеството на почвата.

Някои компании, като търговецът на дребно и производител на торове Nutrien, също отварят нов потенциал за приходи за фермерите, като монетизират въглерода, който поглъщат фермерските полета. Компаниите казват, че новите технологии подобряват измерването и проследяване улавянето на въглерод, въпреки че някои екологични активисти поставят под въпрос ползата от такива програми и възможността да бъде проверен обема на намаление на парниковите газове.

Устойчивите техники, които фермерите приемат, включват въздържане от обработки на почвата, за да се запази въглеродът. Някои добавят извънсезонна покривна реколта от ръж или трева, за да възстановят хранителните вещества в почвата, вместо да прилагат зимно наторяване, което може да замърси местните водоизточници.

Проучване, проведено от компанията за селскостопански технологии Indigo Ag, изчислява, че ако американските фермери, които отглеждат царевица, соя и пшеница, работят без да обработват почвите и използват покривни култури на 15% от полетата, те ще генерират допълнителни 600 милиона долара чрез намаляване на разходите, повишаване на производителността на почвата и продажба на въглеродни кредити .

Indigo е в партньорство с пивоварната Anheuser-Busch Inbev NV, която планира да закупи 2,6 милиона бушела ориз тази година, отглеждани с по-малко вода и азотни торове от конвенционалния ориз. Anheuser-Busch казват, че това представлява 10% от американските доставки на ориз.

„Ние разглеждаме сигурността на веригата за доставки. Виждам, че това придобива все по-голяма сила “, каза Бил Джоунс, мениджър на суровините в бирата, отбелязвайки, че Минесота и други щати, притеснени от замърсяването на Мисисипи, вече въвеждат ограничения за размера на оборския тор, който фермерите могат да разпръснат на полета. Арканзаският фермер Карсън Стюарт използва програмата за първи път тази година, заделяйки цялата си реколта от ориз от 340 акра на Anheuser-Busch. В зависимост от качеството на смилането, оризът му може да спечели до 1,50 долара на бушел повече от конвенционалния ориз, което е премия от около 27%, каза той.

План: За 10 години 10 млн. акра в зелена програма

Докато компаниите очакват Вашингтон и Отава да станат по-ангажирани с финансирането и регулирането на устойчивото земеделие, източници от индустрията и активисти заявиха, че широкото приемане остава далеч.

„Те идват с високи предварителни разходи“, каза Гиана Амадор, управляващ директор на климата, насочена към неправителствената организация Carbon180.

През септември частната Cargill Inc заяви, че ще помогне на северноамериканските фермери да пренасочат 10 милиона акра към регенеративни практики през следващите 10 години, като им предложи финансова подкрепа и обучение .

Насърчена от търсенето на по-екологични храни от хранителни компании, които купуват продуктите й, компанията Cargill (българското й представителство изкупува зърнени и маслодайни култури – б.р.)вече е подписала договори за зелени програми със 750 фермери, чиито стопанства заемат 300 000 акра, каза Райън Сироли, директор на Cargill за устойчивост на реколтата. С проекти като този, който плаща на земеделските производители от Айова да оставят почвите до края или да създадат полеви буфери за предотвратяване на оттока на торове, Cargill се надява да намали 30% от емисиите си на парникови газове през следващото десетилетие.

„Направихме много, за да спрем ерозията на почвата. И имаме намаление с 538 тона CO2, което е еквивалентно на това да извадим 104 пътнически автомобила от пътя “, каза фермерът от Айова Ланс Лилибридж, който смята, че ще спечели около 37 долара за акър (1 акър се равнява на малко над 4 декара – б.р.) от пилотен проект на Cargill тази година.

Екологичните групи и потребителските активисти са скептични по отношение на подобни обещания за устойчиво развитие, като отбелязват, че Cargill не е изпълнил обещанието си да премахне обезлесяването от веригите за доставка до 2020 г.

КРЕДИТИ ЗА ВЪГЛЕРОД

Някои фермери печелят пари, като проверяват размера на емисиите от затопляне на климата, които техните полета поглъщат, и продават въглеродни кредити на замърсяващи компании, които се стремят да намалят нетните си емисии. Агробизнес компаниите наричат това ​​двойна победа за фермерите, тъй като техните полета стават по-здрави и те печелят допълнителни пари.

Тази седмица базираната в Саскачеван компания Nutrien заяви, че стартира програма за устойчиво земеделие на 100 000 акра в САЩ и Канада, като по-късно е планирано разширяване в Южна Америка и Австралия.

Главният изпълнителен директор на Nutrien Чък Магро изчисли, че фермерите ще спечелят допълнително 50 долара на акър печалба по програмата – 20 долара на акър за въглеродни кредити и 30 долара на акър заради по-високи добиви от културите.

Съобщението последва покупката на Nutrien през 2018 г. на компания за цифрово земеделие Agrible, която помага на фермерите да регистрират намалени емисии и използване на водата. Магро заяви в интервю, че целта е да се даде възможност на земеделските производители да използват тези данни за продажба на въглеродни кредити. Той отбеляза, че предишните усилия са донесли оскъдна възвръщаемост, която не е струвала усилията на фермерите, които се е наложило да прелистят стотици страници документи.

Земеделието представлява 3% от световния пазар на въглеродни кредити, но изглежда, че ще нарасне до 30% до 2050 г., каза Магро. „Виждаме, че въглеродът е следващата голяма селскостопанска революция“, каза той.

Мат Коутс, главен инвестиционен директор на компанията Coutts Agro, обработваща 100 000 акъра в Саскачеван, планира да продава въглеродни кредити чрез Nutrien за до 10 000 акра годишно рапица, леща и пролетна пшеница. Той очаква, че в крайна сметка те биха могли да генерират поне 75 000 C $ годишни допълнителни приходи. Базираната в Охайо компания Locus Agricultural Solutions помогна на земеделския производител в Айова Кели Гарет да създаде 22 400 тона въглеродни кредити, като потвърди, че полетата му са заключили около 1,4 тона на декар от 2015 до 2019 г. Гарет получи чек за 5000 от тези кредити през ноември, след като платформата за електронна търговия Shopify ги купи на пазара за търговия с въглерод – системата Нори, за 75 000 долара.

„Способността да продаваме нашите въглеродни кредити чрез системата Нори и да помагаме на останалия свят да бъде по-зелен е чудесна полза за нашата икономика и нашите финанси“, каза Гарет.

Малко северноамерикански земеделски производители са преминали през процеса на проверка, на който е подложен Гарет, който също ограничава доставките на висококачествени въглеродни кредити, които някои купувачи търсят. Някои критици твърдят, че въглеродът, спестен от земеделие, което не извършва обработки, може лесно да избяга, ако почвата се обработи отново. „Твърденията, че почвите могат да изолират всички наши емисии и още повече дори, са надценени … Няма начин да направим тази промяна достатъчно бързо, за да се справим с климатичната криза“, каза Тара Ритър, старши сътрудник на програмата в Института за земеделие и търговска политика.

ЗАПЛАЩАНЕ В АВАНС

Въпреки тези съмнения, хранителните компании влагат повече средства за улавяне на въглерод и регенеративно земеделие. General Mills предлага на фермерите технически съвети, докато други компании плащат на производителите в аванс, за да възприемат по-екологични практики. PepsiCo, производител на Quaker Oats и чипс Frito-Lay, плаща на фермерите 10 долара за акър за засяване на култури през зимата, което може да намали ерозията и да контролира плевелите и насекоми.

Това помага на PepsiCo да постигне целите си за устойчивост и да осигури доставките си на храни, каза директорът по устойчиво земеделие Маргарет Хенри. Миналата година PepsiCo субсидира покривни култури като ръж и репички на 50 000 акра на Средния Запад и планира да продължи да развива програмата.

Хенри посочи допълнителна полза: Покривните култури попиват излишната влага, което прави много полета готови за пролетно засаждане две седмици по-рано от полетата, които лежат на угар. „Искаме това да бъде печеливша победа в дългосрочен план“, каза тя.

Leave a Comment