Фейсбук промени корпоративното си име на Мета

Марк Зукърбърг обяви, че ще създаде онлайн свят, в който хората могат да играят, работят и общуват във виртуална среда, често използвайки VR слушалки

Фейсбук - рекламаFacebook промени корпоративното си име на Meta като част от голямо ребрандиране.

Компанията заяви, че ще „обхване“ по-добре това, което прави, тъй като разширява обхвата си извън социалните медии в области като виртуална реалност (VR).

Промяната не се отнася за неговите отделни платформи, като Facebook, Instagram и Whatsapp, а само за компанията майка, която ги притежава.

Този ход следва поредица от негативни истории за Фейсбук, базирани на документи, изтекли от бивш служител.

Франсис Хауген обвини компанията, че поставя „печалбите над безопасността“.

Шефът на Фейсбук Марк Зукърбърг обяви новото име, когато разкри плановете си за изграждане на „метавселена“ – онлайн свят, в който хората могат да играят, работят и общуват във виртуална среда, често използвайки VR слушалки.

Той каза, че съществуващата марка не би могла „евентуално да представлява всичко, което правим днес, да не говорим за в бъдеще“ и трябва да се промени.

Компанията също така представи нов надпис в централата си в Менло Парк, Калифорния, в четвъртък, заменяйки логото „Харесва ми“ със синя форма на безкрайност.

Зукърбърг каза, че с течение на времето потребителите няма да трябва да използват Фейсбук, за да използват другите услуги на компанията.

Думата „мета“ идва от гръцката дума, която означава „отвъд“.

За външен човек метавселената може да изглежда като версия на VR, но някои хора вярват, че това може да е бъдещето на интернет.

Вместо да са на компютър, хората в метавселена-та може да използват слушалки, за да влязат във виртуален свят, свързващ всякакви цифрови среди.

Надяваме се, че виртуалният свят може да се използва практически за всичко – от работа, игра и концерти, до общуване с приятели и семейство.

Facebook заяви, че възнамерява да започне да търгува с акциите си под новия борсов тикер MVRS от 1 декември.

Leave a Comment