Хитрините, с които търговците ни примамват да напълним количките

хипермаркетКак да увлекат клиента да напазарува повече стоки като влезе в магазина? Този древен въпрос си е задавал дори и търговецът от предишната ера и е постигал своите отговори. Хипермаркетите отдавна знаят какви са най-важните правила за поощряване на покупките и вече работят върху детайлите.

В почти всички големи магазини има музика. В хипермаркетите тя е мелодична, най-често озвучаването е със стари, изпитани от времето любими хитове. Нито е оглушителна, нито е тиха, а е силна точно колкото трябва.

Температурата вътре е 19 градуса – нито е хладно, нито е горещо, но е стимулиращо приятно, за да задържи клиентите колкото може повече. Разбира се, часовници в магазините няма. Защо да бързаш, отпусни се.

Ако искаш да си закупиш тетрадка, ще видиш до нея химикали, а до тях маркери, после коректор, до него моливник, след това кламери, до кламерите ножичка, до нея  календар и, дявол да го вземе, наистина имаш нужда ако не от всички тях, то поне от три. Нищо, че вкъщи имаш компютър.

Тъй като повечето хора са десничари, най-често входовете са направени така, че магазинът се разгръща като завиеш на ляво. Просто завоят на ляво е по-плавен за десничарите от обратния.

Скъпите стоки са подредени на нивото на очите. А стоките са толкова много на тази позиция, че почти не се сещаш да погледнеш надолу, където по правило се подреждат по-евтините продукти.

Някои хипермаркети за нищо на света няма да се откажат от практиката да обявяват цените без ДДС с огромен шрифт, а крайните – с наполовина по-дребен. Истината може да те блъсне чак на касата, но дотогава ще си напълнил количката с приятното усещане, че пазаруваш много, ама много изгодно. Вярно, купил си 6 сапуна вместо един, но пък всеки един е с 20 стотинки по-евтин отколкото в кварталния магазин.

Друг от триковете е отрупването на касите с какви ли не стоки, ако случайно си забравил да подредиш нещо от тях в количката – самобръсначки, десерти, дъвки, батерии, ядки. Лоша практика обаче е касиерката да предлага нещо на промоция. Обикновено това се случва, когато крайната сметка те е зашеметила като удар по главата с тъп предмет. И затова въпросът: „Ще си вземете ли сникърс на промоция“, те изпълва с потрес към всички налични в света сникърси.

Количките за деца заблуждават възрастните, че няма проблем да пазаруват с малките. Това обаче е капан – на децата стоките им са по-интересни, а и искат да се включат в избора им.

 

 

Leave a Comment