30 септември: Последен ден на сдруженията за участие в промоционални програми
Утре, 30 септември, изтича крайният срок за подаване на заявления от сдружения, които искат да участват в промоционална програма, съфинансирана от ЕС, съобщават от МЗХ. Тя дава шанс на сдруженията да предоставят по-подробна информация за съответните продукти, както и тяхната продажба. В програмите могат да бъдат включени разнообразни дейности- връзки с обществеността (PR), реклама, организация на обучения, конференции с участието на журналисти и лекари, промоции в магазини и супермаркети, дегустации, организиране на конкурси, публикации в специализираната преса и интернет, участие в изложби, панаири, национални и международни изложения.
Промоционалните програми се разработват за период на приложение от 1 до 3 години.
Сдруженията, които имат право да участват, трябва да са създадени най-малко две години преди подаването на промоционалната програма, да имат членове, чийто пазарен дял за продуктите, които са обект на програмата, е най-малко 20 на сто и да притежават собствено електронно или книжно издание, отразяващо дейността му.
Финансовото участие на Европейския съюз не надвишава 50 % от реалните разходи за всяка година от програмата. Предлагащата организация участва във финансирането на програмата в размер от най-малко 20 % от реалните разходи по програмата, останалата част от финансирането се поема от съответната държава членка.