БДЖ обновява вагонния парк за 150 млн. лв.

Положението с вагонния парк е много тежко и заради това се работи усилено за обновлението му. Поради тази причина БДЖ ще закупи нови вагони за над 150 милиона лева, съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов днес при стартирането на строителството на железопътния участък Стамболийски – Пловдив. Министърът изтъкна, че закупуването на нови вагони не може да стане преди да бъде преоформен дългът, който БДЖ има към кредиторите.

Днес беше даден старт на строителството на железопътния участък Стамболийски – Пловдив

Днес беше даден старт на строителството на железопътния участък Стамболийски – Пловдив

На 6 февруари българското правителство има нова среща във Виена по разсрочването на дълга за 10 години. От министерството се надяват, веднага след разсрочването на дълга, да има капиталов трансфер в размер на 30 милиона лева.
„Това ще бъде не само за тази година, но и за следващите няколко години. Чак след това ще бъде обявена обществена поръчка за покупка на нов подвижен състав, който е единствената възможност да се подобри качеството на услугата. Засега това е направено само със спалните вагони до морето“, посочи Папазов.

Те са чисто нови и условията в тях са добри. Почти всички мотриси също са вече в действие, с изключение на още една, каза той. Те също предлагат добри условия. Затова именно първата стъпка е разсрочване на дълга към кредиторите. След като този процес бъде облекчен, ще има обновление на вагонния парк.
Вагоните ще се купуват в рамките на няколко месеца, ще бъде направен тригодишен пакет, с който ще бъдат закупени 15 влака, добави министър Папазов.

Днес стартира строителството на железопътния участък Стамболийски – Пловдив. Модернизацията на железопътната отсечка е част от проекта „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив – част от Трансевропейската железопътна мрежа” и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г. Стойността на договора за изграждането на жп участъка Стамболийски – Пловдив е над 67 млн. лв. с ДДС. След завършването на обекта влаковете по трасето ще могат да се движат със 160 км/ч.

Leave a Comment