26 март: България и Румъния подписват договор за изграждането на Дунав мост 2
На 26 март 2000 г. е подписана декларация между правителствата на България и Румъния за изграждането на Мост Видин-Калафат на река Дунав.
Съоръжението, известно като Дунав мост 2, всъщност се казва „Нова Европа“. Мостът е пътен и железопътен и свързва градовете Видин в България и Калафат в Румъния. С изграждането му транспортната мрежа на България съществено се отваря и се интегрира по-тясно в европейските транспортни мрежи.
Проектът е част от Паневропейския транспортен коридор 4 и има ключово значение за цялата югоизточна транспортна ос на Европа и на трансевропейската транспортна мрежа с възможностите за комбиниран транспорт и за прехвърляне на определени обеми трафик от шосе на железница.
Мостът е с дължина 1971 м, като включва по две пътни ленти във всяка посока, единична електрифицирана железопътна линия и велосипедна алея. Работите по инфраструктурата включват изграждане на нова товарна железопътна гара и 7 km нова железопътна линия, реконструкция на съществуващата пътническа гара и строителство на четири пътни възела на две нива.
Още от 1980-те в България започва обсъждането на идеята за по-пряка и бърза връзка на Видин и страните от Централна и Северна Европа чрез алтернативен път през Видин, която да замени действащата от десетилетия железопътна и по-късно автомобилна фериботна линия Видин-Калафат с комбиниран мост. Особено остро в България се усеща нуждата от такава връзка през 1990-те заради ембаргото спрямо Югославия по време на политическата криза и войните на Западните Балкани.
В края на 2002 г. британско-испанският консорциум „Скот Уилсън холдингс, Флинт&Нийл партнършип“ и испанската „Иберинса“ са избрани за международен консултант по инженеринг и управление по проекта „Изграждане на нов граничен комбиниран мост на река Дунав при Видин Калафат“.
Проведеният в края на 2006 търг за главен изпълнител на проектирането и строителството на моста е спечелен от испанската компания FCC Construcción S.A., като договорът за изпълнение е подписан на 30 януари 2007. Срокът за изпълнение е 38 месеца, а предвидената обща стойност на договора е 99 955 948 евро.
По втория лот от проекта в Министерството на транспорта 8 международни консорциума са подали оферти за изпълнител на строителството на прилежащата към новия мост на река Дунав при Видин-Калафат пътна и железопътна инфраструктура на българския бряг.
На 24 януари 2007 г. Народното събрание ратифицира споразумението между България и Румъния за изграждане на новия мост над река Дунав.
Пусковият срок е предвиден за 31 октомври 2010 г., ако няма прекалено високи води на реката, първоначално е отложен за април 2011 г., след което за края на 2011 г. В края на 2010 г., пусковият срок е удължен до края на 2012 г.
На 14 юни 2013 година в присъствието на еврокомисаря Йоханес Хан мостът е открит официално, като от 15 юни 2013 г. е в редовна експлоатация.