Търси се лого за старата чаршия на Пловдив – Капана. Награда – 5000 лв.
Конкурсът е международен, графичните предложения се подават до 22 юни
Бъдещият артистичен център на град Пловдив, някогашна чаршия – Капана, си търси свое лого и съвременна визуална идентичност. Absolut vodka и международният фестивал за дизайн и визуална култура One design week обявяват конкурс, в който победителят ще получи награда от 5000 лева. Тя е осигурена от Перно Рикар България. Конкурсът е с името Absolut Kapana logo.
Конкурсът се организира с цел изграждането на трайна визуална идентичност на квартал Капана в подкрепа на кандидатурата на Пловдив за Европейска столица на културата 2019.
Конкурсът ще бъде отворен както за български, така и за чуждестранни дизайнери, помагайки на Капана да черпи и дава вдъхновение на артисти от цял свят. Дизайнерите ще бъдат поканени да представят своя оригинална интерпретация на есенцията „Историята и бъдещето на Капана“, под формата на графично лого. Конкурсът се провежда в един едтап, в който всички учстници трябва да подадат по максимум 3 предложения.
Финалният победител ще бъде избран от 6-членно жури в състав: Стефан Стоянов – заместник-кмет с ресор “Култура, образование, туризъм, иновации, развитие и европейски политики“ – Община Пловдив, Марко Белестрос – основател на дизайн студио Letra, Хорхе Перес – Директор Проучвания в IED Барселона, Полина Влахова – Маркетинг Директор Перно–Рикар България, Йордан Жечев – Креативен Директор ДДБ София, Асен Асенов – директор на платформа за съвременни изкуства и култура EDNO.
Основни критерии при журирането ще са: • Отношение към историята и есенцията на Капана • Оригиналност и разпознаваемост на графичния идентитет • Естетика • Функционалност.
Желаещите да участват в конкурса трябва да изпратят своите предложения до 22 юни 2014 г. включително на адрес absolutkapana@gmail.com. Повече информация може да се намери на www.absolutkapana.com .
Журито на конкурса ще направи селекция от подадените в този формат проекти, които ще бъдат представени със специална изложба между 27 юни и 6 юли в рамките на One design week 2014 на главната улица в Пловдив. На 27 юни ще бъде обявен победителят в конкурса.
КАПАНА носи името си от XV в., когато две тесни пазарни пространства, притиснати отвсякъде с дюкяни и наречени „Ун капан” и „Буюк капан”, кръщават квартала наоколо. Това е занаятчийската чаршия на Пловдив, където кипи невероятно пъстър живот – през 1652 г. дюкяните там са 880 на брой. Сред най-внушителните сгради в КАПАНА са тази на Куршумхан, в която се помещавало управлението на абаджийския еснаф и Големият безистен – правоъгълна едноетажна сграда с площ 500 кв.м, в която търговците прибирали стоката си. Около безистена били работилниците на различните сдружения, а имената на част от улиците, запазени и до днес – „Железарска“, „Златарска“, „Абаджийска“, „Кожухарска“, подсказват къде са били събрани магазините на всеки от занаятите. През 1906 г. в Пловдив избухва голям пожар и огромна част от сградите на КАПАНА са загубени завинаги. През 1981 г. за първи път група проектанти и архитекти представят проект за обновяване на КАПАНА, който има за цел да го превърне в мултифункционално място и в същото време да запази автентичния дух на квартала. Желанието им е старите сгради да бъдат запазени, а новите строежи да бъдат съобразени със стила на комплекса. През 1983 г. десет обекта са реконструирани.