Отваря се приемът на две мерки за производство и популяризиране на виното
Субсидията за първата мярка е до 50%, а за реклама в трети страни – до 80 на сто
Изпълнителната агенция по лозата и виното (ИАЛВ) започна да приема от вчера заявления по две мерки от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2014-2018 – „Инвестиции в предприятия” и „Популяризиране на пазарите на трети държави”.
Необходимата документация за кандидатстване по двете мерки може да бъде намерена на следните ел. адреси: http://www.eavw.com/index.php?lg=bg&menuid=4&submenuid=1220; http://www.eavw.com/index.php?lg=bg&menuid=4&submenuid=1219.
Бюджетът по мярка „Инвестиции в предприятия” е в размер на 42 500 000 евро, или по 8 500 000 евро за всяка финансова година. За „Популяризиране на пазарите на трети държави” общият бюджет е 7 500 000 евро, или по 1 500 000 евро за всяка финансова година.
Подпомагането по мярка „Инвестиции в предприятия” обхваща дейности за производството на лозаро-винарските продукти от гроздето до бутилирането и етикетирането на виното. Максималният размер на финансовата помощ е до 50% от стойността на действителните разходи за изпълнение на всяка конкретно определена дейност, като максималният размер на общите допустими разходи за един кандидат е левовата равностойност на 400 000 евро. Плащанията по инвестиционния проект могат да бъдат окончателни и не се допускат авансови и междинни плащания на финансовата помощ.
Финансовата помощ по мярка „Популяризиране на пазарите на трети държави” е до 80% от стойността на допустимите разходи, както следва: до 30% национално съфинансиране и до 50% финансиране от Европейския фонд за гарантиране в земеделието.