ЕВН не иска да предупреждава два пъти абоната, че ще го изключи

ЕВНEВН Eлектроснабдяване предлага на ДКЕВР да се прецизират някои текстове в новите „Общи условия“, които предстои да бъдат въведени в договора между енергийните дружества и абонатите. Една от забележките на доставчика на ток е към предложението за двукратно предварително уведомяване на клиентите за предстоящо изключване при неспазване на клаузи от общите условия.

„Така предложен, този текст предизвиква отделянето на несъразмерно голям ресурс, насочен към малка група  недобросъвестни клиенти, за сметка на всички останали коректни клиенти, което дружеството счита за неправилно“, заявяват в прессъобщение от ЕВН.

Сред текстовете, които е необходимо да бъдат дискутирани, са предложението на ДКЕВР да отпадне цената за услуга за възстановяване на електрозахранването, като в същото време се запазва заплащането за експресната услуга за възстановяване. Това не само не отговаря на принципите за законосъобразност, но противоречи и на икономическата логика, без да е ясен мотивът на ДКВЕР, с който се прави това разграничение.

Неправилно според ЕВН е и липсата на санкция в проекта на ДКЕВР за клиенти, които самоволно възстановяват своето захранване, когато то е прекъснато поради нарушаване на общите условия.

Прецизиране е необходимо и на текст, касаещ съставянето и връчването на констативни протоколи, където по неясни причини отпада възможността за връчване на протокол на представител (служител, наемател, обитател или член от домакинството), друго лице, представляващо титуляря, което е съгласно да го приеме. Това сериозно би затруднило лицензионната дейност на компанията по проверка, подмяна и метрологичен контрол на електромерите.  

 

Leave a Comment