Стигаме от Пловдив до София с влак само за 50 минути

До края на 2020 г. ще стигаме от Пловдив до София с влак само за 50 минути. Това ще стане възможно след основната реконструкция на трасето между двата града, което ще позволи композициите да могат да развиват скорост от 160 км в час, съобщава „Монитор“.

Стигаме от Пловдив до София с влак само за 50 минути

Стигаме от Пловдив до София с влак само за 50 минути

„Линията трябва да се реконструира, а на места и да се изгради наново между гарите София и Септември”, описва проекта инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ). „След гара Мирово тя ще върви по ново трасе. Целта е да се намалят завоите и да се увеличат радиусите им. Ще минем почти до билото на планината, за да може новата линия да позволява движение на влаковете със скорост от 160 км/час. Ще се наложи изграждането на доста виадукти и тунели. Това трасе трябва да е готово до 2020 г. Паралелно ще работим и по отсечката от София до Драгоман, за да можем да стигнем до сръбската граница”, поясни той.

Над 76 млн. лв. ще струва новата система за сигнализация в железопътния участък Септември ­ Пловдив и телекомуникациите по трасето, на чието изграждане вчера бе дадено началото на столичната гара Подуяне от зам.-министъра в оставка Петър Киров. Обектът се финансира от Кохезионния фонд чрез Оперативна програма „Транспорт 2007 ­ 2013 г.“. Изпълнител по договора за проектиране и строителство е Консорциум „ТКБ София-Пловдив”. Срокът за изпълнение на договора е 28 месеца, от които 8 за проектиране.Оборудването осигурява оперативна съвместимост, позволяваща влакове, оборудвани с ETCS и GSM-R системи, доставени от различни производители, да се движат безопасно и ефективно в участъка. Повишава се и техническа надеждност на съоръженията. Модернизацията допринася и за качествено обслужване на пътниците.

1 Comment

  1. Мартин Иванов каза:

    В БДЖ пак са сънували фантастични сънища. Щеше ми се да е истина, но надали ще стане до 2020. На Запад за това време ще хвърчат с три пъти по толкова. А ние ще гоним скромните 160, ама да не се окаже както сега в ремонтирания участък по линията София-Пловдив, дето също уж можели да се вдигнат 160, ама железниците нямали подхоящи машини и вагони за тов.

Leave a Comment