Нова асоциация търси пазар на аграрните стоки в САЩ, Канада, Китай и Русия
Учредителите представиха целите си в София
Промоция на продуктите на българските производители зад граница и осигуряване на реални пазари са сред основните цели на новоучредената Национална асоциация на производителите на земеделски продукти в България (НАПЗПБ). Това съобщиха днес в София някои от нейните учредители.
Председател на организацията е Юлиян Иванов. Асоциацията вече има подкрепата на аграрното министерство, като ще работи за осъществяване на целите си с различни институции и компании производители от всички браншове.
Основният фокус на асоциацията ще е български земеделски продукти и традиционни храни да се представят чрез специална промоционална програма на пазарите в САЩ и Канада, като за целта ще се разчита и на подкрепа от страна на посолството ни във Вашингтон.
Освен в САЩ и Канада, от асоциацията ще подкрепят българските производители в опитите им да реализират продукцията си на пазарите в Русия, Китай и бившите съветски републики. Някои от представителите на компаниите, присъствали на събитието, споделиха че вече намират начини да достигнат до китайския пазар. Така например един производител на вино наскоро е взел участие в специализирано изложение в Шанхай, а известна компания- производител на лютеници и майонеза от две години налага своята продукция в търговската мрежа на някои от най-големите градове на Поднебесната империя, включително и в столицата Пекин.
За да отговорят на вкусовите особености на местните потребители, те са разработили например някои видове майонеза със специфични вкусове. Присъстващите бяха запознати с някои от спецификите на руския и американския пазар.