С 39 млн. евро показваме на света вкуса на българските храни
Правителството се готви да намали административната тежест и да създаде ясни и равни правила за производителите
С 39 млн. евро български компании показват на държавите от ЕС и света вкуса на българските храни. Това е сумата на проектите по две приключили вече промоционални кампании и още девет, които са в процес на изпълнение. От общата сума България поема 30% от финансирането им, ЕС – 50% и 20% предлагащите организации. Това съобщи днес при откриване на инициативата „Купувам българското“ земеделският министър Десислава Танева. Продуктите, обект на промоция досега, са бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, овче сирене и месо, вина със защитени наименования и други.
„Заедно с финансовото министерство подготвяме законови промени, с които да създадем ясни правила за всички оператори на пазара”, каза още аграрният министър. Сред предложенията има и такива, свързани с ДДС върху храните и засилване на контрола по отношение на събираемостта на данъка. Това според нея би довело до много по-голяма сигурност за потребителите, които избирайки българското, ще са сигурни за неговото качество.
Министър Танева се ангажира, че правителството ще се стреми да намали административната тежест върху българските производители. Ролята на държавата според нея е да създаде ясни правила, които да се спазват от всички, и да няма нелоялна конкуренция. По отношение на големите вериги министър Танева заяви, че инициативи свързани с тях се подготвят от икономическото министерство, но всички идеи, които ще създадат условия за равнопоставеност на българските производители, ще бъдат подкрепени и от аграрното ведомство.
Министър Танева посочи, че сериозен финансов ресурс от националния бюджет се отделя за реализирането на промоционални кампании за български продукти, за трайното им настаняване на вътрешния пазар на ЕС и на пазарите от трети страни. Продуктите, обект на промоция досега, са бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, овче сирене и месо, вина със защитени наименования и други. „До момента България е изпълнила две промоционални програми и девет са в процес на изпълнение“, уточни министър Танева. Общата сума на тези проекти е над 39 млн. евро, като България поема 30% от финансирането им, ЕС – 50% и 20% предлагащите организации.
„Министерство на земеделието и храните активно подкрепя инициативи, като „Купувам българското“, каза още министър Танева. Тя допълни, че това е начинът да се утвърдят качествените български продукти на пазара и да се стимулира консумацията им от българския потребител.