Напитките на изложбата „Винария“ сприятелиха посетители и винари

Красимир Коев: Българите изпиват 100 млн. литра вино годишно

Винария 2015Напитките на изложбата „Винария 2015“ в Пловдив установиха дух на приятелство дори и сред непознати в палата 11 в Международния панаир. Сортовете, ароматите, горчивината, дълбочината, по-плитките и по-дълбоките нюанси на виното станаха предмет на задълбочени обсъждания или вътрешни преживявания  на гости на панаира. Т.нар. Град на виното се оказа приятно място от затворен тип, изградено с топла дървения във възрожденски стил.

Винария 2015Много бутилки вина се разляха и дегустираха в първия ден на изложбата, за да могат посетителите да изградят собствената си класация и да се насладят на добрите напитки.

Около 40 винарни подредиха бутилки от собствената реколта вино, а момичета от панаира през половин час минаха през щандовете, за да оставят чисти стъклени чаши и да отнесат използваните. В същата палата е и гурме зоната, защото виното не бива да бъде разделяно от храната.

Търговският представител на „Вила Юстина“ Красим Николов разказа, че тази година сред ценителите се срещнат доста чужденци – англоговорящи, но и унгарци също. Разбира се, най-много са българите. „Вкусовете на хората са много различни“, прецени Красим. Някои се привързват към „Пролет“ от серията „4 сезона“. Бялото вино – леко и ароматно – е комбинация между Совиньон блан и Симийон. Червеното Мавруд  по Рубин от серията „Монограм“ в първия ден се оказа най-предпочитано за дегустации. Въобще серията „Монограм“ действа магнетично на гостите, които някога са имали среща с нея, независимо дали става въпрос за бяло или червено вино“, продължи Красим.Красим Николов с удоволствие разлива от хубавото вино на "Вила Юстина"

Красим Николов с удоволствие разлива от хубавото вино на „Вила Юстина“

 

На отделен щанд в палата 11 посетителите могат да закупят бутилка(и) от виното, което биха искали да консумират с приятели или със семейството си. Но докато установят кое е то, дегустациите продължат часове.

Доста от винарните, които в предишни години отсъстваха, на тази „Винария“ са се завърнали.

На откриващата пресконференция по-рано през деня директорът на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев съобщи, че консумацията на вино в България расте. През 2014 г. са се закупили от магазини и изпили в ресторанти и фестивали 100 млн. литра вино. От него едва 5% е вносно, останалото е родно производство. В същото време износът на българско вино към Русия е затруднено заради военните действия в Украйна. За сметка на това обаче сме експортирали за Китай 5 млн. литра, а за САЩ – 1 милион. Най-голям потребител на нашите еликсири са държавите от ЕС.

Leave a Comment