60 хиляди чаши вино са се налели на „Винария“
60 000 чаши са били използвани за дегустации в „Града на виното“ – новата форма на изложбата „Винария“ в Пловдив. „Градът“ е част от концепцията за обновяване на винения фест, а ефектът е надминал очакванията, съобщиха от Международния панаир.
Във фокуса на изложбата, в която участваха 50 наши и чуждестранни изби, бяха продуктите, подчертава представител на нова малка изба. Това е важно, защото крайният потребител оценява качествата на напитките, а не блясъка на щанда.
„По цял свят специализираните изложения за вина и храни вече не са толкова платформа за правене на бизнес, колкото мрежа за обмен на опит и информация, за срещи с крайните потребители. На „Винария 2015“ правим нещо подобно по много атрактивен начин, за да се впишем в новата тенденция“, коментира преди откриването Радослав Радев, председател на НЛВК, чиято е концепцията за обновяване на изложбата. Елемент от нея беше и присъствието на повече от 10 чуждестранни търговци и еножурналисти, които ще популяризират нашите вина и спиртни напитки на външния пазар.
Вече се обмисля идеята в следващото издание на изложбата Градът на виното да се разшири, за да се доразвие тазгодишният експеримент за съвместно представяне на напитки, храни и гурме кулинария.
То дава тласък и на алтернативни форми на туризъм. У нас се създават 10-20 нови изби годишно и всички се ориентират към предлагането на цялостна услуга, съчетаваща винен и гурме туризъм, посочи Радослав Радев. Според него районите с най-развит винен туризъм у нас са Югоизточна България, Югозападна България (около град Сандански), Пловдивска и Великотърновска област.