Подхванаха ремонта на „Коматевско“, шосето ще е затворено частично до март
Ще се подменят водопроводите и ще изгради канализация, предвидени са и тръби за газификация на квартала
От днес започва ремонтът на „Коматевско шосе“, чакан от десетилетия от жителите на квартала. Финансирането му е осигурено с кредит от Европейската банка за възстановяване и развитие, която отпусна близо 30 млн. лв. на община Пловдив за ремонта на булевардите „Руски“ и „Шести септември“, и „Коматевско шосе“, както и за изграждането на нов булевард – „Северен“, който ще свърже „Брезовско шосе“с моста над Марица „Адата“. Изпълнител на четирите обекта е дъщерната фирма на австрийския концерн „Щрабаг“, която бе избрана след конкурс.
До началото на март 2-километровата отсечка на павираната част от „Коматевско шосе“ ще бъде завършена почти напълно с две ленти за движение, като дотогава трябва да бъде положена асфалтова смес тип „биндер“, обясни кметът на Пловдив Иван Тотев. Шосето ще бъде отворено за движение, а по-късно, вероятно в края на април или през май, ще бъде положен последният асфалтов пласт. Според кмета това може да стане само за един уикенд, когато за кратко „Коматевско“ отново ще бъде затворено.
През първия месец на ремонта ще се полагат водопроводи от едната лента на шосето, докато другата ще е отворена за движение. Регулирането ще се направлява със светофарни уредби. Впоследствие, когато започне полагането на канализационната мрежа, пътят напълно ще бъде затворен. Жителите на квартала и селата на юг от „Коматево“ ще влизат в Пловдив през входовете на „Пещерско шосе“ или ул. „Димитър Талев“ (шосето за село Марково).
Тъй като към шосето има входове за къщи, фирми и една болница, достъпът до тях ще се осъществява с предвижване по банкета. „Как ще става – ще се договаряме с всяка фирма по отделно“, каза кметът. По-късно зам.-кметът Димитър Кацарски уточни, че към някои от сградите на „Коматевско“ ще се достига от север, а към други – от юг, но няма да има възможност за пълна проходимост на пътя „Коматево“ – „Южен“ докато не се положи биндерът.
Ремонтът на „Коматевско шосе“ ще цели също изправяне на пътя, така че след ремонта той да е без кривини (завои). Строителството ще предвиди направата на „джобове“ за автобусните спирки, а също така велоалеи и осветление. В и К ще подмени водопроводите и ще монтира канализационна мрежа по време на ремонта. Ще бъде прокаран и газопровод до квартала.
Проектът на „Коматевско шосе“ предвижда пътят да стане четирилентов. Кредитът на ЕБВР обаче е само за изграждането на две ленти. На по-късен етап, вероятно след три години, ще последва нов ремонт за разширение на шосето, който ще бъде изпълнен с общински средства, обеща Иван Тотев. Преди това трябва да се извършат отчуждителни процедури, като разширението ще бъде от източната страна на сега съществуващото шосе. След пълното приключване на проекта, осветлението ще се намира по средата на пътя.