„Най-ниските цени“ на Кауфланд му костват 542 хил. лв. глоба

кауфландРеклама на „Кауфланд България“ от 2014 г., в която дружеството обявява, че продава на „най-ниски цени“, му коства глоба от 542 662.50 лв. Както според Комисията за защита на конкуренцията, така и според решение на Върховния административен съд това послание е заблуждаващо.

Проучването на Комисията през 2014 г. установи, че рекламният мотив е заблуждаващ, тъй като дружество на практика не предлага най-ниска цена на пазара, припомня „Дневник“.

От КЗК посочват, че след това решението на ВАС всеки човек или фирма, на които са причинени вреди в резултат на установеното нарушение, има право на обезщетение, а влязлото в сила съдебно решение има обвързваща сила за гражданския съд, пред който е предявен искът за обезщетение по реда на Гражданския процесуален кодекс.

Leave a Comment