С „Рипни, Калинке“ пловдивският квартал Коматево блокира Околовръстното
Докато Биг Бенд – Пловдив свиреше на площада пред общината за празника на Съединението и града днес, над 300 жители на квартал Коматево извиха хоро под съпрвода на гайда точно върху кръстовището на Околовръстното шосе. В продължение на 15 минути автомобилите по натоварения път останаха с изключени двигатели, докато наблюдаваха вдигнатото знаме, пъстрото хоро със стъпките на „Рипне, Калинке“ и веселбата, с която хората, напук на забраната на кмета Иван Тотев, отбелязаха поредния си протест от забавения ремонт на „Коматевско шосе“.
Макар че на коматевци въобще не им е до веселба.
Ремонтът на шосето започна на 18 юли 2016 г. и вече 415 дни е доникъде. От участъка, свързващ „Коматевско“ с кв. „Остромила“, към Коматево, шосето представлява изкоп. Хората въртят ежедневно по обиколните входни артерии, за да стигнат до работните си места и до центъра на града. Това коства двойно повече време, а също така и гориво. И двете имат парична стойност, за която обичайно не се говори. Да не говорим, че обходният път е толкова натоварен, че катастрофите по него въобще не са редки. Община „Родопи“ постави сфетофарна уредба на кръстовището със с. Марково, но тъй като тя не е от умните, точно там тапите са мъчителни в пиковите часове. А освен това резултатът е и неприятното усещане, че кварталът е на опашката на амбициозните намерения на Иван Тотев и когато трябва някакъв друг пътен участък в Пловдив да се ремонтира или строи, той винаги има предимство пред „Коматевско“.
За първи път се заговори реално за асфалтиране на шосето в края на октомври 2014 г., когато кметът на Пловдив подписа договор за заем с Европейската банка за възстановяване и развитие, в размер на 30 млн. лева. Година по-рано се знаеше, че с част от тези средства ще се ремонтира шосето.
Точно преди изборите през октомври 2015 г. бе направена и първа копка, както си му е редът – с багер, пита и шампанско. След това мина повече от половин година докато започне реалната дейност по ремонта. Тъкмо тръгна и спря, тъй като се разбра, че древен римски водопровод минава точно под пътя. След това пък се оказа, че археолозите са малко и недостигат, за да си свършат работата по разкопките. Водопроводът трябваше да се консервира, след което строителите да продължат. Наскоро се чу, че преди да се положи асфалта, трябва да се прокара газопровод. В същото време обаче хора, които обикалят строителното трасе, твърдят, че по шосето въобще не се работи.
Утре част от Инициативния комитет е поканен за среща с кмета. Преди това Иван Тотев категорично отказа да посети квартала и да обясни на жителите, които са над 10 хиляди, какви са плановете на общината относно края на ремонта. А отсечката, която трябва да се ремонтира е едва 3 километра, от които повече от половината са готови.
Прочети още: Кметът на Пловдив Иван Тотев фалира