На събора „Млечният път на България през вековете“ в Луковит поискаха: Забрана на растителна мазнина в млечните продукти
На третото издание на събора „Млечният път на България през вековете“ в Луковит поискаха пълна забрана на растителна мазнина в млякото и бялото саламурено сирене. Участниците инициираха и подписка.Специален гост на събора бе евродепутатът Момчил Неков.
Той също се включи в подписката за пълна забрана за влагане на растителни мазнини в млечните продукти.Политикът призова млекопроизводители и преработватели да се обединят, за да се защитят в ЕС българското кисело мляко и бяло саламурено сирене.
„Вече е време да озреем и да се обединим, особено в глобализиращия се свят и в контекста на днешния празник – 6 септември.
Доказателство е, че винаги когато сме били обединени ние сме успявали, за това трябва да имаме обща цел и кауза, и призовавам производители и преработватели да се сдружат и се надявам, че ще успеем да защитим традиционните си продукти.
Трябва да сме горди българи с историята си, с традициите, които имаме в културното наследство и земеделието.
Трябва да върнем българското и затова основната ми кауза, като евродепутат и по която работя е защита на български традиционни продукти – „българско кисело мляко“, „бяло саламурено сирене“, „кашкавал Балкан“ и др.
Така българските продукти ще станат конкурентни на единния пазар и ще се знае, че производителите, които използват тази защитена марка произвеждат и продават качествени продукти по традиционни рецепти, а не такива с палмово масло.
Това заяви евродепутат Момчил Неков, който беше специален гост на откриването на третия национален събор „Млечният път на България през вековете“ в Луковит.
По време на събора Момчил Неков разговаря с млекопроизводители и фермери и им разясни необходимостта да защитят географски указания и защитени наименования за произход, с цел повишаване на тяхната привлекателност, възможност за реализация на пазари и по-добри доходи.
Той ги информира и за въвеждане на термина за качество „планински продукт“, тъй като това също е опция за осигуряване на по-добра видимост на продуктите им и осигуряване на пазари