КЗК глоби „Метро“ с 15 млн. лв. по искане на „Лидл“
С посланието „Не сменяй вкуса, смени магазина“ потребителите пряко се приканвали да се преориентират от единия към другия хипермаркет
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби търговската верига „Метро Кеш енд Кери България“ЕООД с 14 972 320 лв. заради реклама, излъчвана от месец март 2018 г. досега. Санкцията представлява 2% от нетните приходи на търговеца през финансовата 2017 г.
Производството в КЗК е образувано по искане на „Лидл България ЕООД енд Ко“. Вторият търговец е обърнал внимание на послания в рекламата на „Метро“, съставляващи неразрешена сравнителна реклама с послания, които дискредитират репутацията, увреждат доброто име на конкурента „Лидл“ и способстват за извличане на нелоялно предимство от страна на ответното дружество.
Видно от установената фактическа обстановка, в периода 5 март – 25 юни Метро провежда имиджова рекламна кампания, която се комуникира интензивно с различни рекламни способи – (ТВ и радио клипове, публикации в интернет и т.н.). Комисията счита, че всички използвани рекламни послания, анализирани в тяхната взаимовръзка, налагат внушението, че в Метро се предлагат целогодишно продукти, типични за определени традиционни кухни (италианска, азиатска, испанска, мексиканска и т.н.), докато за разлика от Метро, Лидл не предлага и не осигурява постоянен асортимент на подобни стоки. Нещо повече, с конкретното послание „Не сменяй вкуса, смени магазина“ потребителите пряко се приканват да се преориентират от Лидл към Метро именно защото в Метро е наличен постоянен асортимент от такива продукти.