„Палмовото масло е Божи дар“. С този лозунг и с дело срещу ЕС Малайзия се бори с критиките
Представител на правителството на Малайзия заяви във вторник, че страната ще използва лозунга „Палмовото масло е Божи дар“, за да се бори с широко разпространената критика за отрицателното въздействие на палмовото масло върху околната среда, съобщи Ройтерс.
„Правителството се ангажира да пусне на пазара новия лозунг на местно и международно ниво“, каза Вили Монгин, заместник-министър на министерството на плантационните индустрии и стоки, пред парламента във вторник.
Той замества предишната кампания „Обичайте палмовото си масло“, проведена през миналата година, за да внуши национална гордост за малайзийското палмово масло на фона на широката международна критика.
Малайзия, която представлява 28% от световното производство на палмово масло и 33% от глобалния износ, въведе новия лозунг като част от усилията срещу противниците на продукта в Европейския съюз, който е основен вносител.
Миналата година ЕС реши да премахне до 2030 г. горивата на базата на палмово масло от сектора за възобновяема енергия и се очаква да определи нови ограничения за безопасност на 3-MCPD естери, замърсители на храните, открити в рафинираните растителни масла, включително палмовите.
Най-широко консумираното растително масло в света се използва от големите международни компании за производство на много продукти – зърнени храни до червила и перилни препарати.
Екологичните групи твърдят, чедобиването му е отговорно за прекомерното обезлесяване и убийството на застрашени животни.
Държавата в Югоизточна Азия също се готви да последва стъпките на Индонезия, най-големият производител и износител на палмово масло в света, да заведе дело срещу Световната търговска организация и по-точно срещу ЕС заради забраната до се произвеждат на биогорива на базата на палми.
Палмовото масло е четвъртият основен експортен продукт на Малайзия, като 60-милиардната палмова индустрия в САЩ представлява 4.4% от общия износ на страната през първата половина на тази година.