Продават база на „Пътни строежи“ на Васил Божков за 550 хиляди
Дружеството дължи над 21 милиона евро на Първа инвестиционна банка
База на „Пътни строежи“АД – дружество, свързано с Васил Божков, се продава от частен съдебен изпълнител. Тя е в село Катуница и е върху 16.6 декара в местността „Попското“. Върху нея има построени множество големи и малки складове, а също и административна сграда. Продажната ѝ цена е 549 180 лв.
„Пътни строежи“ вече над 3 години е в тежко състояние. Дружеството има непогасен кредит към Първа инвестиционне банка. Той е изтеглен още през април 2007 година и е в размер от 22 милиона евро. Към днешна дата дългът е почти същия – 21 095 000 евро по данни от Търговския регистър.
Изпълнителните директори на фирмата се сменят ежегодно заради мъчителните условия на работа.
„Пътни строежи“ е изпълнител на автомагистрала „Марица“, която трябваше да бъде завършена през януари тази година. В началото на април т.г. над сто строители на участъка от Свиленград до ГКПП “Капитан Андреево” стачкуваха и заплашиха с пътна блокада заради неизплатени заплати в продължение месеци. Дружеството им дължеше заплати от 2011-а, 2012-а и от януари и февруари тази година. През есента на миналата година също имаше протест от страна на фирми, участвали в изграждането на участъка от Димитровград до Харманли. Те искаха главният изпълнител – консорциум между „ПСТ холдинг“ на Васил Божков и австрийската “Порр” да се разплати за свършената работа.
Офисът на „Пътни строежи“ на ул. „Хр. Г. Данов“ в Пловдив също бе обявяван няколко пъти за продан от частни съдебни изпълнители. Друг съдебен изпълнител описа и имуществото в него – техники, мебели и картини.
По данни на Агенцията по вписванията основен собственик в пловдивското дружество е „Контрол ПС“АД, което участва с непарична вноска в размер на малко около 17.3 милиона лева. Собственик на тази фирма пък е „Ей Ес пропърти“. Последната се притежава от регистрираната в Люксембург „Сигнус холдинг“.
„Пътни строежи“ е една от най-старите строителни фирми в страната. Още в гозините на соца тя беше един от остовните изпълнители на автомагистрала „Тракия“ в лота между Пловдив и София.