Защо има дълги опашки за салати по 15 долара в Ню Йорк?
Ако през 80-те години на миналия век служителите в Ню Йорк обядваха с италианска паста, през 90-те – със суши, а през 2000-та година бяха на мода кексчетата, днес най-големи опашки стават пред салатените барове. Те предлагат пресни, биологични и полезни зеленчуци, а салатата се прави по желание на клиента.
Той избира измежду тофу, див ориз, авокадо, натрошено козе сирене, киноа, печени скариди, сурово цвекло, тиква кабоча и други. Повечето от тези салати струват най -малко 10 долара и най-често около 15, а яденето им означава определен градски, амбициозен начин на живот. Може би най-популярната компания, предлагаща салати в Ню Йорк е Sweetgreen. Други големи играчи включват вериги, наречени Chop’t и Just Salad. Всички те имат заведения в Манхатън, разказва Би Би Си.
Част от атракцията, разбира се, е, че салатата е здравословна (в зависимост какво слагате в нея). Изборът на такова ядене в офиса изпраща сигнал към другите за отговорно отношение към себе – все пак избирате да сте здрави, вместо да си купите бургер с 1000 калории.
Също така салатата в офиса е безобидна за колегите. Въпреки че много култури не са толкова чувствителни, и всъщност празнуват разнообразието от храни, някои смятат, че има нещо в американското работно място, което е особено „обезвъздушено“.
След това има и аспект на скоростта: тези салатени вериги обикновено са с по-голям персонал, за да сервират бърз обяд, което означава, че можете да влизате и излизате – въпреки опашката – за минути. Много барове подчертават възможността за предварително поръчване, като минимизират времето далеч от бюрото ви. Само трябва да изтичате и вземете предварително приготвената си салата.
Тази скорост е ключова поради американската работна култура, която цени неуморната работа, до степен на прегаряне. Това означава, че служителите не разпускат в платена обедна почивка на маса, а работят, докато обядват на бюрото си. Това е така за 62% от персонала. Това би било нечувано в някои други страни; във Франция трудовото законодателство забраняваше на работниците да ядат на бюрата си, макар че тази година това беше отменено, за да се даде възможност за по-голямо социално дистанциране на работното място. Но в големите американски градове като Ню Йорк, самотният обяд на бюрото е норма.
Всъщност, храненето на бюрото може да бъде начин да сигнализирате за отдаденост на работата си и че сте незаменим за компанията. „Контекстът на„ тъжната салата на бюрото “е, че седите на бюрото си и четете или изпращате имейли.
Привлекателността на веригите от висок клас е да превърнат обяда на бюрото в награда чрез разнообразяване на съставките. Тези салати са по-луксозни от спартанския спанак-домат-балсамов микс, който може да направите у дома, но също така са и много по-скъпи. Потребителите продължават да купуват поради два фактора: първо, когато живеете на място като Ню Йорк, е по-вероятно да искате да плащате допълнително за удобствата на голям мегаполис, които включват ресторанти, които ви дават качество опции, които не са налични другаде; и второ, хората жадуват за разнообразие на това, което ядат – и ако имат допълнителни приходи за закупуване на обяд, те ще го направят.
Докато пандемията удари доставчиците на обяд в големите градски центрове, индикациите са, че първокласните салати ще преживеят прекъсването.
Големите компании в това пространство също не показват признаци, че скоро салатеният обяд ще мине в историята. Например Sweetgreen, която понастоящем се оценява на близо 2 милиарда долара, току -що подаде IPO (първични ценни книжа) и очевидно се опитва да спечели още повече пари при завръщането на служителите в офисите. Тези компании за салата се приготвят за засилено присъствие в други градове и предградия в цялата страна .
И когато хората започват да се появяват отново на работното място, салатите на бюрото ще се върнат, независимо дали са домашно приготвени или поръчани, не на последно място, защото американците определено са по -тежки през 2021 г. – над 40% от тях казват, че са натрупали нежелано тегло по време на пандемията .