„Джон Диър“ разреши на американските фермери сами да отремонтират техниката си

Условието е фермерите и техниците да не разкриват търговски тайни или да коригират нивата на мощност

Серия 8 R, трактор Джон ДиърПроизводителят на трактори „Джон Диър“ (John Deere) се съгласи да даде на клиентите си от САЩ правото да поправят собственото си оборудване.

Преди това фермерите имаха право да използват само оторизирани части и сервизни съоръжения, вместо по-евтини независими опции за ремонт.

Deere and Co. е един от най-големите производители на селскостопанско оборудване в света.

Потребителските групи от години призовават компаниите да позволят на своите клиенти да могат да поправят всичко – от смартфони до трактори.

Американската федерация на фермерите (AFBF) и Deere & Co. подписаха меморандум за разбирателство (MOU) в неделя.

„Той се занимава с дългосрочен проблем за фермерите и животновъдите, когато става въпрос за достъп до инструменти, информация и ресурси, като същевременно защитава правата на интелектуална собственост на John Deere и гарантира безопасността на оборудването“, каза президентът на AFBF Зипи Дювал.

Съгласно споразумението собствениците на оборудване и независимите техници няма да имат право да „разкриват търговски тайни“ или „да пренебрегват характеристиките за безопасност или контрола на емисиите или да коригират нивата на мощност на селскостопанското оборудване“.

Фирмата очаква с нетърпение да работи с фермерската федерация „за да гарантираме, че фермерите ще продължат да разполагат с инструментите и ресурсите за диагностика, поддръжка и ремонт на тяхното оборудване“, каза Дейв Гилмор, старши вицепрезидент в Deere & Co.

Фермерите са част от масовото движение за право на ремонт, което оказва натиск върху производителите да позволят на клиентите и независимите сервизи да поправят устройствата си.

През 2022 г. Apple стартира схема за „ремонт на самообслужване“, която дава възможност на клиентите да сменят собствените си батерии, екрани и камери на скорошни iPhone.

Великобритания и Европейският съюз имат политики, които принуждават производителите да предоставят резервни части на клиенти и независими компании за някои видове електроника.

„Потребителите отдавна се оплакват, че продуктите не само са склонни да се развалят по-бързо от преди, но и че ремонтът им често е твърде скъп, труден за организиране поради липса на резервни части, а понякога и невъзможен“, според Службата за европейски парламентарни изследвания.

Някои американски щати като Ню Йорк и Масачузетс са приели подобни мерки. Президентът Байдън подписа изпълнителна заповед през 2021 г., призоваваща Федералната търговска комисия да изготви политика за цялата страна, позволяваща на клиентите да ремонтират собствените си продукти, особено в секторите на технологиите и селското стопанство.

 

Leave a Comment