Преди 35 години Япония пуска инженерното чудо тунела Сейкан
Преди 35 години на 13 март 1988 г. Япония пуска за движение инженерното чудо тунела Сейкан. Това става 33 години след като проучване, възложено от правителството, което установява, че строителството на подводния тунел е възможно.
Ето нещо повече за този уникален тунел:
- Сейкан е първият подводен тунел и струва общо 6 милиарда долара.
- Тунелът свързва японските острови Хоншу и Хокайдо.
- Намира се под протока Цугару.
- Железният път минава на почти 240 метра дълбочина (на 100 метра под морското дъно), което го прави най-дълбоката жп линия в света.
- Строителството му започва през далечната 1964 г. и завършва през 1988 г. Копаенето в някои моменти се извършва от 3000 работници.
- Строителството взима 34 жертви заради различни аварии и инциденти.
- Целта на тунела Сейкан е да свърже двата основни острова на Япония (Хоншу-Хокайдо). Той се използва за превоз на хора до и от островите. Идеята за него възниква след като японското правителство осъзнава, че има нужда от нов начин за преминаване през протока Цугару, защото фериботите често попадат в много опасни води. След тайфун през 1954 г., който потапя пет ферибота, японското правителство решава да построи тунела.
- Тунелът е най-големият в света. Той е дълъг 53,85 км и е направен от 168 хиляди тона стомана.
- За изграждането му строителният екип трябва да изкопае пясък от дъното на океана, за да създаде пространство за формирането на тунела. Унищожени са много подводни скали с динамит, за да се направи равна повърхност, където да бъде разположена железницата.
- По време на строителството много вредни химикали са били освободени във водата, заради което умират най-различни морски създания, включително риби и подводни раци. Някои от тях са били унищожени в процес на изграждане на тунела, защото строителите използват и експлозиви, за да направи място за тунела.
- Тунелът започва под малка планина. Работниците използват високотехнологични експлозиви, за да създадат пещера под нея. Тунелът е голям успех за цялата японска общност, защото най-накрая дава на хората в Япония по-добър и по-бърз начин за преминаване през протока Цугару.
- Около 50 пътнически и товарни влака пътуват ежедневно по него.
- Заради по-бързото и по-евтино пътуване със самолет през последните години тунелът не е използван толкова много.