През юли Украйна изнесе по шосе едва 110 хил. тона зърно

Въпреки атаките по дунавските пристанища, експортът по вода продължава, тъй като е далеч по-евтин от сухоземния

През юли от Украйна са изнесени по шосе 110 000 тона зърнени и маслодайни семена. Този показател беше отчетен от анализаторите на Spike Brokers в техния канал в Телеграм, съобщи сайтът APK-Inform.

Тарифите за вътрешния автомобилен транспорт останаха непроменени през месеца.

„Има увеличение на заявките за сухоземен превоз в посока Източна Германия в началото на септември от различни региони на Украйна. Това позволява тарифите за зърнокамиони да се засилят в тази посока, с по-нататъшна тенденция към леко растеж“, посочват експертите.

Също така се съобщава, че началото на търговията с царевица в посока Италия създава малко търсене за доставка със зърнокамиони, но не позволява да се фиксират тарифите на ниво, което може да бъде приемливо за превозвачите.

Пазарните тарифи за автомобилен транспорт са:

Западна Украйна – Северна Италия – 105-115 EUR;

Централна Украйна – Южна Румъния – 65-75 EUR;

Западна Украйна – Източна Германия – 110-120 EUR.

По Черноморската зърнена сделка, която започна да действа от август 2022 г., почти 33 милиона тона зърно и други храни са били изнесени до преустановяването й на 17 юли 2023 г.

След тази дата Русия насочи своите ракети и безпилотни самолети към пристанища на Дунав, като първо удари Рени. Ракети паднаха на 200 метра от границата с членката на НАТО Румъния. После бе разрушена голяма част от пристанищната инфраструктура на Черноморск, а заедно с нея и 60 000 тона продукция.

19 атаки с дронове срещу дунавски пристанища бяха регистрирани през нощта на 24 юли, удряйки основните алтернативни експортни маршрути на Украйна.

На 2 август руски дронове са атакували пристанището Измаил на река Дунав, според местен служител.

Въпреки че последните атаки временно затвориха пристанища, изглежда, че всички дунавски портове бързо се върнаха към нормални операции.

Причината да се транспортират големи количества с лодка е, че водният износ е с най-ниска цена, а всички други маршрути ще добавят разходи към зърното и цената ще се увеличи“, казват експерти.

Leave a Comment