С промени в Устройствения правилник на НССЗ експертите в териториалните офиси се увеличават с 4
Правилникът за устройството и дейността на Националната служба за съвети в земеделието (НССЗ) към министъра на земеделието подлежи на промени, тъй като с одобряването на Стратегическия план, по който ще се подпомагат земеделските производители през 2023-2027 г., се променя и дейността на НССЗ.
След приемане на Стратегическия план (СП) настъпиха важни промени в нормативната уредба и функционалната среда, в която работи НССЗ. Бяха въведени промени в чл. 10 и чл. 56 от Закона за подпомагане на земеделските производители. Чл. 10 от ЗПЗП се променя обхвата на предоставянето на съвети на земеделските стопани чрез Система за съвети в земеделието, която включва НССЗ и лицата, одобрени за участие по мярка 2 „Консултантски услуги, услуги по управление на стопанство и услуги по заместване в стопанство“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.
В чл. 56, ал. 1 на същия закон се въвежда задължение на Службата да консултира бенефициентите за правилата, които трябва да спазват при прилагане на предварителните условия в социалната сфера, свързани с трудовата заетост и здравословните и безопасните условия на труд. Също така с приетите промени в чл. 10, ал. 3 се уточнява, че предоставянето на съвети от НССЗ се финансира и от интервенциите по Стратегическия план за развитието на земеделието и селските райони на Република България за периода 2023 – 2027 г. (СПРЗСР 2023 – 2027 г.).
Чрез Правилника се оптимизира численият състав на отделните структурни звена в НССЗ на база на предвижданите промени в дейностите на Службата и на дейността на Службата през последната една година. Увеличават се щатните бройки на дирекция „Териториални областни офиси“ с 4 броя с цел попълване на експертния състав на дирекцията (в част от офисите липсват експерти в областта на растениевъдството, животновъдството, аграрната икономика), увеличаване на възможността да се обслужват по-голям брой и по-качествено земеделските стопани, както и с цел по-ефективно изпълнение на всички дейности на дирекцията.
Допълнителните щатни бройки са за сметка на намаляване на броя на служителите в дирекция „Административно-финансова дейност“ (АФД) с 4 бр.