Водещи производители на селскостопанска техника отчитат срив в продажбите

Приходите на производителя на Case IH , New Holland и Steyr намаляха с 22% през третото тримесечие, на John Deere с 28%

CNH Industrial, един от водещите производители на селскостопански машини, отчита спад в продажбите през третото тримесечие на 2024 г., обявени през ноември на страницата на фирмата.

CNH Industrial group играе централна роля, особено в селското стопанство, като около 69 процента от общите ѝ продажби идват от селското стопанство. Групата притежава добре известни марки селскостопански машини като Case IH , New Holland и Steyr .

За третото тримесечие на тази година CNH Industrial регистрира 22 процента спад в продажбите спрямо същото тримесечие на предходната година. CNH, подобно на други компании за земеделски технологии, е изправена пред значителни предизвикателства, но не е единствената в сектора на машиностроенето. Например групата AGCO трябваше да приеме още по-голям спад от 24,8 процента. Компанията майка на Fendt AGCO се бори със загуби в селскостопанските технологии). Продажбите и печалбите спаднаха значително и в компанията от САЩ John Deere. Те отчетоха за четвъртото тримесечие, което при тях приключва до октомври, 28% намаление на приходите и 47% спад в печалбата, съобщава германското издание Agrarheute.com.

Общите приходи на CNH възлизат на 4,65 милиарда долара, докато приходите от индустрията са спаднали с 25 процента до 4 милиарда долара. Според CNH слабото търсене на селскостопанска и строителна техника е основната причина за този спад. CNH обясни, че запасите от машини при търговците на селскостопански машини също са високи. Това означава, че производството им ще бъде намалено.

Пазарът на трактори и комбайни спадна рязко в Европа. С 20 на сто намаля търсенето на трактори и с 50 на сто на зърнокомбайни. Търсенето на селскостопански технологии се срина, особено в Южна Америка.

CNH актуализира своята перспектива за 2024 г. и очаква приходите от продажби на селскостопански продукти да бъдат между 22 и 23 процента по-ниски от миналата година. Компанията коригира очакваната възвръщаемост на продажбите (EBIT марж) в селскостопанския сегмент надолу с 2 процентни пункта. За 2024 г. трябва да бъде между 10,5 на сто и 11,5 на сто.

Въпреки проблемите CNH продължава да инвестира в технологични разработки и оптимизации на производството, за да остане конкурентоспособен в дългосрочен план. Главният изпълнителен директор Герит Маркс обяви, че производството ще бъде по-тясно съобразено с търсенето и че стратегията ще бъде представена по-подробно пред инвеститори през май 2025 г.

Leave a Comment