Китайците харесват нашите кисело мляко, розово масло, вино и минерална вода
Българското кисело мляко, популярното розово масло, виното и минералната ни вода са най-популярните продукти на китайския пазар. Това стана ясно от проведения днес в зала 8 на НДК българо-китайски бизнес форум. Целта на събитието е насърчаване на икономическите отношения между двете държави.
Форума са открили Н. Пр. Уей Дзинхуа, извънреден и пълномощен посланик на Китай в България, и Анна Янева – заместник-министър на икономиката и енергетиката.
Ръководителят на китайската делегация Сун Ченхай и изпълнителен директор на ИАНМСП Евгений Иванов отправиха приветствени слова към участниците в събитието.
Според данни, представени от посланика на Китай у нас Уей Дзинхуа, стокообменът между двете страни през изминалата 2012 година възлиза на над 1,8 млрд. щатски долара. Той добави, че се надява износът на вътрешния брутен продукт на България да се увеличи двойно.
Близо 200 български компании имаха възможност да проведат срещи от вида „бизнeс към бизнес“ или „B2B“ с чуждестранните партньори. В състава на китайската делегация се включиха около 40 представители на фирми от секторите химическа промишленост, информационни технологии и съобщения, лека промишленост, проектно финансиране и др.